Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Nästa
Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
@Yetin:
Jag förstår om du inte vill "tänka som en psykopat" (det vill säga vara lite strategisk och, mot din egen natur, bete dig på ett sätt som kan gynna din sak), men om jag vore du (vilket jag naturligtvis inte är) och kunde hålla mina känslor i styr, då skulle jag hålla en låg profil fram till rättegången och snacka mer med advokaten än med diverse löst folk på internet. Även om mycket av det du skriver här skrivs i affekt, så gynnar det dig inte att önska livet ur motparten; det förstärker bara bilden av dig som ende gärningsman. Om motparten dessutom är psykopat som du säger, så kan denne utnyttja detta till fullo och utmåla sig själv som ende offer.

Visst, ibland måste man sätta hårt mot hårt, men ibland måste man också veta när det är dags att ta det lugnt.

23 augusti 2010, 11:37
Medlem
Schueberird skrev:
@Yetin:
Jag förstår om du inte vill "tänka som en psykopat" (det vill säga vara lite strategisk och, mot din egen natur, bete dig på ett sätt som kan gynna din sak), men om jag vore du (vilket jag naturligtvis inte är) och kunde hålla mina känslor i styr, då skulle jag hålla en låg profil fram till rättegången och snacka mer med advokaten än med diverse löst folk på internet. Även om mycket av det du skriver här skrivs i affekt, så gynnar det dig inte att önska livet ur motparten; det förstärker bara bilden av dig som ende gärningsman. Om motparten dessutom är psykopat som du säger, så kan denne utnyttja detta till fullo och utmåla sig själv som ende offer.

Visst, ibland måste man sätta hårt mot hårt, men ibland måste man också veta när det är dags att ta det lugnt.

De kommer ändå låsa in mig så jag kan lika gärna säga sanningen... **s mamma är politiker, vilket är i stort sett likvärdigt med att vara psykopat, så jag har en sammansvärjning av psykopater mot mig. Går knappast att vinna mot dem hur jag än gör.

Moderator: Zombie
Tog bort initial.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

23 augusti 2010, 18:58
Medlem
Eller, jo du kanske har rätt. Men det är lite sent att börja tänka så nu.

23 augusti 2010, 19:06
Medlem
Det låter ju vettigt. Försök inte att tänka på något annat sätt än det du gör nu eller då du yxade dig in ett hus. För det skulle innebära att du har gjort fel.

Får du ingen hjälp förutom piller av psykdoktorn?

23 augusti 2010, 19:31
Medlem
Jo, sanningen är det alltid bra att hålla sig till, vilket slutresultatet än blir, men kanske att du tills vidare kunde begränsa sanningssägandet till advokaten!? Jag vet ärligt talat inte hur sån't här går till i detalj, men jag antar att du har en advokat och att ni har något slags kontakt med varandra!?

Även om du åker dit, vilket du, som du säger, antagligen gör, så kanske du kan få en mildare dom på grund av förmildrande omständigheter.

23 augusti 2010, 19:43
Medlem
Timeless skrev:
Det låter ju vettigt. Försök inte att tänka på något annat sätt än det du gör nu eller då du yxade dig in ett hus. För det skulle innebära att du har gjort fel.

Vad tycker du jag skulle gjort istället då? Ignorerat att någon blåst mig på pengar? Jag har rätt och hon har fel, man ska inte kompromissa med sanningen...

Timeless skrev:
Får du ingen hjälp förutom piller av psykdoktorn?

Nej. Jag är utomordentligt nöjd med pillren, men det skulle kanske inte skada med pratterapi hos en dårdoktor också.

23 augusti 2010, 21:05
Medlem
Schueberird skrev:
Jo, sanningen är det alltid bra att hålla sig till, vilket slutresultatet än blir, men kanske att du tills vidare kunde begränsa sanningssägandet till advokaten!? Jag vet ärligt talat inte hur sån't här går till i detalj, men jag antar att du har en advokat och att ni har något slags kontakt med varandra!?

Nja, jag har inte pratat med min advokat sedan häktningsförhandlingen men nu börjar det bli aktuellt igen när rättegången närmar sig.

Alla måste veta sanningen om ** så hon inte kan blåsa fler på pengar. Men spridningen av historien tycks ha blivit tillfredsställande redan.

Schueberird skrev:
Även om du åker dit, vilket du, som du säger, antagligen gör, så kanske du kan få en mildare dom på grund av förmildrande omständigheter.

Får man ju verkligen hoppas. Å andra sidan kan de gnälla över att jag tagit lagen i egna händer. Men jag kan ju kontra med att lögnaktighet är ett större problem för rättssystemets överlevnad än att någon tar till yxan och inte ljuger om det...

Tog bort initial.

23 augusti 2010, 21:08
Medlem
Du är helt enkelt dum i huvudet.

Citera:
Vad tycker du jag skulle gjort istället då?
Det första man gör är att försöka prata med den man har en tvist med och jag vet att du sagt 100ggr att det inte gick.

Välkommen till verkligheten - där man åker in om man tar till yxan.
Den enda psykopaten här är du.

Senast redigerad av Timeless 23 augusti 2010, 21:12, redigerad totalt 1 gång.

23 augusti 2010, 21:09
Medlem
Timeless skrev:

Jag tror mer på att du helt enkelt inte har något svar. Du kanske är likadan som **, blåser folk på pengar och gnäller när de kräver sin rätt?

Tog bort initial.

23 augusti 2010, 21:10
Medlem
Timeless skrev:

Citera:
Vad tycker du jag skulle gjort istället då?
Det första man gör är att försöka prata med den man har en tvist med och jag vet att du sagt 100ggr att det inte gick.

Välkommen till verkligheten - där man åker in om man tar till yxan.
Den enda psykopaten här är du.

Du har alltså inget vettigt svar.

23 augusti 2010, 21:13
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.