Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Nästa
Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Yetin skrev:
rdos skrev:
Du kommer sannolikt att bli dömd för en del av det du är åtalad för. Det du kan hoppas på är att de förmildrande omständigheter som finns gör att din dom blir mild. ** har rimligen oxå begått brottsliga handlingar, men problemet är att ingen anmält dem, och att samhället inte ser lika allvarligt på ekonomiska brott som hemfridsbrott.

Jag vet. Jag är dock förvånad över hur folk kan tycka det är fel att göra så här.

Folk är mjäkiga. Folk skriker på polis så fort det är någonting. De litar på att överheten ska lösa allting.

Moderator: Zombie
Tog bort initial.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

22 augusti 2010, 14:39
Medlem
För att förtydliga lite, så anser jag inte att det hade varit vettigt att ta fram yxan som första åtgärd. Jag hade redan uttömt alla rimligare alternativ. Finns det inga rimligare sätt att agera så är mitt sätt det rätta.

Att jag önskar hon vore död är för att hon förnekar till och med bevisbara fel hon gjort och inte visar minsta tecken på att ångra sig. Hon har gjort sånt här i flera års tid och kommer utan tvekan fortsätta. Därför hoppas jag hon dör, ju förr desto bättre.

Yxgrejen handlade om konkret problemlösning och inte så mycket om att utkräva rättvisa, men det har till viss del fyllt det syftet också.

22 augusti 2010, 14:45
Moderator
rdos skrev:
Men, Zombie, tycker du verkligen att svensk rättskipning har rimliga proportioner mellan olika slags brott? Det tycker inte jag. Inte på långa vägar.

Det sa jag överhuvudtaget ingenting om. Som alltför ofta, även när man skulle kunna hålla med dig ska du tvunget komma med något halmgubbeliknande som tvingar en att säga mot eller ignorera.

Annars är det ju inte nödvändigtvis tillämpligt här, det övriga du skriver. Det vet vi inte. Vi har lååångtifrån alla fakta i saken, och ska inte ha det heller i den mån inte andra inblandade vill lämna ut sina versioner så som Yetin har lämnat ut sin.

moggy skrev:
[Jag tycker inte det är rätt att önska livet ut nån eller säga att nån inte är människa. Jag har dock inte hört honom uttrycka sig så hårt tidigare.

Jag har på nåt sätt en viss förståelse för de handlingar Yetin gjorde. Inte så att det är moraliskt rätt att göra så men jag kan leva mig in i vad som händer i skallen i den desperation som Yetin måste ha kännt i det som hände. Dock borde man vara medveten om att det inte är rätt att göra så.

Tycker Yetin att han gjorde rätt och inte ser nåt som helst skäl att ångra sig så finns där ett problem. Skulle han säga att han vet att han gjorde fel men att han var desperat och står för sina handlingar under rådande omständigheter så skulle jag ha full respekt för det.

Här får jag hålla med i min tur. Även jag kan se det på det viset, även jag drar dessa slutsatser.

22 augusti 2010, 14:59
Medlem
Yetin skrev:
För att förtydliga lite, så anser jag inte att det hade varit vettigt att ta fram yxan som första åtgärd. Jag hade redan uttömt alla rimligare alternativ. Finns det inga rimligare sätt att agera så är mitt sätt det rätta.

Att jag önskar hon vore död är för att hon förnekar till och med bevisbara fel hon gjort och inte visar minsta tecken på att ångra sig. Hon har gjort sånt här i flera års tid och kommer utan tvekan fortsätta. Därför hoppas jag hon dör, ju förr desto bättre.

Yxgrejen handlade om konkret problemlösning och inte så mycket om att utkräva rättvisa, men det har till viss del fyllt det syftet också.
Det har snurrat till ordentligt i huvudet på dig, Yetin!
Att önska livet ur någon pga. en kränkning, som det ju egentligen handlar om här om jag förstått saken rätt, är helt uppåt väggarna.

Det här förhållningssättet gagnar inte din sak, alls. Tvärtom.

22 augusti 2010, 15:23
Medlem
sugmundfreud skrev:
Folk är mjäkiga. Folk skriker på polis så fort det är någonting. De litar på att överheten ska lösa allting.

Ja, det är väl den sedvanliga svenska trygghetsmanin som gör sig gällande :roll:

Sen ger jag mig fan på att många av dom som hojtar om övergrepp hade applåderat liknande handlingar - om de riktat sig mot ett företag, låt oss säga i kärnkraftbranchen, så hade de kallat det civil olydnad och hävdat att det är tur att vissa orkar engagera sig.

22 augusti 2010, 15:33
Medlem
Civil olydnad: Att önska livet ur någon?
Nej, det är inte samma sak.

Jag säger inget om de tidigare händelserna och har avsiktligt undvikit att delta i debatten om Yetins och **´s mellanhavanden och tänker inte gå in på det nu heller.

Men jag har också kläckt ur mig helt oförlåtliga saker i affekt och vet att de i slutändan bara skadar en själv mest. Man framstår ju som allt annat än vettig och förlorar totalt sin trovärdighet när man snurrar in sig i väldigt starka affekttillstånd utan några nyanser i sitt tänkande.
Det är mänskligt men bör också stävjas av omvärlden när det gått så långt.

Att önska livet ur någon är mänskligt, det är ju trots allt bara ännu en tanke som i sig själv inte gör någon skada men när man skriver så på ett öppet forum så har det blivit något mer. I allafall i mina ögon.
Och det är det jag invänder emot.

Tog bort nick.

22 augusti 2010, 16:27
Medlem
Att önska livet ur någon som man yxat sig in hos är weird.
Att göra det på ett öppet forum för att nedvärdera annan forumist är äckligt.
Att rättegången inte har varit gör det till idioti.
Man kan inte skylla på att saker är mänskliga, det finns massor av idioter till människor.

Så tycker jag.

22 augusti 2010, 16:43
Medlem
Timeless skrev:

Inte om man yxade sig in av en jävligt bra anledning.

Timeless skrev:
Att rättegången inte har varit gör det till idioti.

Varför då?

22 augusti 2010, 18:01
Medlem
sugmundfreud skrev:
Yetin skrev:
rdos skrev:
Du kommer sannolikt att bli dömd för en del av det du är åtalad för. Det du kan hoppas på är att de förmildrande omständigheter som finns gör att din dom blir mild. ** har rimligen oxå begått brottsliga handlingar, men problemet är att ingen anmält dem, och att samhället inte ser lika allvarligt på ekonomiska brott som hemfridsbrott.

Jag vet. Jag är dock förvånad över hur folk kan tycka det är fel att göra så här.

Är man psykopat så löser överheten uppenbarligen allting också.

Tog bort initial.

22 augusti 2010, 18:03
Medlem
Timeless skrev:

Yup. Att yxa sig in är weird också. Det hade nog det stackars offret inte väntat sig :lol: . Därför tycker jag det är så underbart att han gjorde det. Jag vet att jag säkert tycker fel, men jag har blivit ekonomiskt bedragen, trakasserad och manipulerad av en psykopat själv, så jag gillar inte heller psykopater. Älskar när någon trashar en psykopats spindelnät och avslöjar alltihopa.

22 augusti 2010, 18:28
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 176 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.