Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Författare |
Meddelande |
moggy
Medlem
|
 Re: Det första forumet föredrar psykopater framför aspergare!
Mja, att tränga sig in i nåns hem med en yxa och slå sönder dörrar är inte rätt. Man jag kan ha nån slags förståelse för dina handlingar.
|
22 augusti 2010, 01:21 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Jag kan inte förstå felet när det var det enda alternativ hon lämnat kvar. Jag kan inte se hur en lögnare överhuvudtaget har ett människovärde. Hon är inte en människa utan ett föremål. Det enda jag begärde var att inte betala hennes utgifter. Hon skapade problemet och vägrade lösa det då är det inte mitt ansvar vad som händer.
|
22 augusti 2010, 08:35 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Ska du ha med dig en yxa till rätten, för jag är nämligen rätt säker på att de tycker att det är ditt ansvar om du yxar till saker.
|
22 augusti 2010, 09:13 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Rätten är ju dumma i huvudet. Det är moraliskt rätt att bedragare inte tillåts komma undan. Det var hon som startade konflikten och då är alla konsekvenser av den enbart hennes fel.
|
22 augusti 2010, 09:29 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Det hon har gjort är ojämförbart mycket värre än det jag gjort. Jag har nämligen inte ljugit.
|
22 augusti 2010, 09:32 |
|
 |
rdos
Medlem
|
Du kommer sannolikt att bli dömd för en del av det du är åtalad för. Det du kan hoppas på är att de förmildrande omständigheter som finns gör att din dom blir mild. ** har rimligen oxå begått brottsliga handlingar, men problemet är att ingen anmält dem, och att samhället inte ser lika allvarligt på ekonomiska brott som hemfridsbrott. Moderator: Zombie
Tog bort initial. En Ful Ruta - endast på Aspieforum.
|
22 augusti 2010, 09:53 |
|
 |
Yetin
Medlem
|
Jag vet. Jag är dock förvånad över hur folk kan tycka det är fel att göra så här. Jag tycker hon förtjänar att dö och att den som tar livet av henne vore en hjälte som offrar sin frihet för att skydda andra. Moderator: Zombie
Tog bort initial. En Ful Ruta - endast på Aspieforum.
|
22 augusti 2010, 10:36 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Du har flippat ut helt i ditt omdöme, Yetin. Jag tycker det är för djävligt på en bra människa, men jag går helt enkelt bet på vad jag ska göra med en ork som knappt räcker till mitt eget dagliga liv.
Ändå får man någon djävla gång nog av att tiga heller.
Men ni som underblåser Yetins syn på det här med ansvar och på sitt ex, om ni ser det här: Ni är för i helvete inte dummare någon av er än att ni kan begripa vad det är för något att avhumanisera en människa och att frånhända sig eget ansvar för vad man gör med hänvisning till att någon annan inte tog sitt. Ni kan för i helvete bjuda Yetins sämre jag motstånd på det området även om ni skulle hålla med honom om att exet är det ni lägger i "psykopat".
Även om denna totala nedsvärtning av exets karaktär sedan inte heller stämmer med fakta. Det gör den inte för någon människa, så mycket vet ni också allihop. Och ni vet också allihop att personligt förtal är ett moraliskt brott. Det är andra steget av eget ansvarstagande ni kan ta er an om ni pallar.
|
22 augusti 2010, 14:09 |
|
 |
rdos
Medlem
|
Men, Zombie, tycker du verkligen att svensk rättskipning har rimliga proportioner mellan olika slags brott? Det tycker inte jag. Inte på långa vägar.
Olika slags psykopater (i populärt tal sol-och-vårare) blir i princip aldrig lagförda, och deras verksamhet verkar nästan allmänt accepterad. Ta oxå ungdomsgäng som exempel (ofta av utländsk härkomst) som hotar folk och skriker på stan. Deras beteende verkar inte heller gå att lagföra, utan det är tydligen oxå acceptabelt i vårt samhälle. Jämför det med hur inkassobolag kan ge folk betalningsanmärkningar, kronofogden kan utmäta folks egendomar för parkeringsböter, hur bankerna kan neka folk lån när de haft något otalt med inkassobolag. Eller varför inte jämföra med hur polisen agerade i Portugal nyligen när en engelsman fotograferade barn på allmän plats?
Därmed inte sagt att jag stödjer Yetins sätt att ta saken i egna händer. Jag kan mycket väl förstå varför han gjorde det, och jag ser inte detta som mer brottsligt än det som skett tidigare. Jag tycker dock att han borde lämna detta nu.
|
22 augusti 2010, 14:22 |
|
 |
moggy
Medlem
|
Jag får hålla med dig här. Jag tycker inte det är rätt att önska livet ut nån eller säga att nån inte är människa. Jag har dock inte hört honom uttrycka sig så hårt tidigare. Jag har på nåt sätt en viss förståelse för de handlingar Yetin gjorde. Inte så att det är moraliskt rätt att göra så men jag kan leva mig in i vad som händer i skallen i den desperation som Yetin måste ha kännt i det som hände. Dock borde man vara medveten om att det inte är rätt att göra så. Tycker Yetin att han gjorde rätt och inte ser nåt som helst skäl att ångra sig så finns där ett problem. Skulle han säga att han vet att han gjorde fel men att han var desperat och står för sina handlingar under rådande omständigheter så skulle jag ha full respekt för det.
|
22 augusti 2010, 14:29 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|