Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
"Polis" ville äta gratis!
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
"Polis" ville äta gratis!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7645341.abEn ung man snodde en polisbricka och ville i kraft av sitt ämbete äta gratis på McDonalds. Framgången skall ha varit måttlig. Kul idé. Undra vad man kan göra om man skaffar sig en polisbricka?
|
21 augusti 2010, 01:59 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Re: "Polis" ville äta gratis!
Trodde han på allvar att man kan kräva mat med en polisbricka?!
|
21 augusti 2010, 08:01 |
|
|
moggy
Medlem
|
Sägs att en del restauranger inte tar betalt av poliser. T.ex en del pizzerior.
|
21 augusti 2010, 21:04 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Det kan mycket väl vara så att polisen har avtal med snabbmatställen eftersom poliser som patrullerar lär ha svårt att få i sig varm mat på annat sätt. Kanske måste de uppge namn eller nåt nummer, och att arbetsgivaren sedan fakturerar dem eller drar av något förmånligt pris på lönen. Killen verkade nog inte vara van vid vad det nu är för system de har för det där, så han fick ingen hamburgare...
|
21 augusti 2010, 22:07 |
|
|
moggy
Medlem
|
Jag har sett det själv på en pizzeria. Två poliser var där och köpte en pizza och skulle betala och pizzabagaren ville inte ha betalt. Nu insisterade poliserna på att pejja, men vet inte hur det slutade.
|
21 augusti 2010, 22:33 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Fan vad skumt... Kanske pizzabagarna är rädda för gangsters så de försöker locka dit snuten med gratis mat
|
21 augusti 2010, 22:34 |
|
|
moggy
Medlem
|
Tror mig hört nåt om att det för vissa invandrare är en ära att få servera mat till en polis.
|
21 augusti 2010, 22:52 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Aha, där ser man.
|
21 augusti 2010, 23:13 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Sen kan man ju vara säker på att det inte är bråkigt på pizzerian just då polisen äter där, så det är väl en fördel om de blir stammisar!
|
21 augusti 2010, 23:37 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Om jag hade polisbricka skulle jag vilja leka Batman och gripa såna bovar som polisen ser mellan fingrarna med, t.ex. vakter som beter sig illa. De lär väl pissa på sig om de får se en polisbricka. Minns hur jag blev på alerten när en väktare gick fram för att prata med en lodis på centralen för ca ett år sen... Väktaren var dock en go gubbe, och tur var det för annars hade jag nog varit inlåst för våld mot tjänsteman idag. Det såg lite suspekt ut, som att det var fascistfasoner på gång. Sånt brukar jag vara uppmärksam på när jag ser uniformsmänniskor.
|
22 augusti 2010, 00:03 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|