Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...inte "ska" nåt mer...


12 augusti 2010, 22:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...till skogen!

Hittade en fästing som sugit sig fast på mig igår kväll. Den jäveln.

Ska eventuellt titta på stjärnfall (okej, meteoriter då) inatt. Städa lite och ta det lungt för övrigt.
Känner inte för någonting just nu. Kanske har jag frontallobsdemens och inte AS?
Det känns konstigt i pannloben till höger. En punkt där som liksom inte fungerar. Ett hål av död hjärnvävnad.
Undrar vad de skulle säga på VC om jag sökte för det? ;)


13 augusti 2010, 11:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Det känns konstigt i pannloben till höger. En punkt där som liksom inte fungerar. Ett hål av död hjärnvävnad.


Creutzfeldt-Jakobs?


13 augusti 2010, 15:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Haha, vem vet? :)

Framloben känns dock lite helare och fungerar mer enhetligt igen.
Brukar man känna av sin hjärna? Så att säga...
Det kanske är en omöjlighet rent fysiologiskt. Huvudvärk är ju själva blodådrorna som...det händer någonting med (man ska inte diskutera ämnen man inte behärskar) men hjärnvävnaden, cellerna har väl ingen känsel?

Jag känner exempelvis av SSRI redan första dagarna genom att det liksom sjuder i hjärnan.
Psykosomatiskt?
Kanske.

Idag ska jag fundera om det är någon idé att göra något överhuvudtaget. Kanske till skogen, kanske läsa bok i sängen, kanske ingenting.


15 augusti 2010, 12:16
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Oj vad jag måste ta tag i tusen saker!
Imorgon ska jag:
*ringa gyn
*ringa hab
*ringa tandläkare för 2 pers.
*skicka sjukanmälan till FK
*LÄGENHETSVISNING Glöm EJ 18.00
*skriva på några papper
*betala räkningar
*gå igenom allt jag köpt idag för att se om det var kloka/onödiga köp
*plocka in all ren tvätt i diverse garderober
*byta lakan i tre sängar
*gå igenom kläder - kasta - sortera
*gå igenom skor - kasta - ställa undan
*ringa jobb
*dricka rödvin o äta choklad + ost
*gå till gymmet o träna (OBS! viktigt)
*storhandla
*gå till vinden med stora, rosa resväskan
*kasta lilla tv´n
*koppla in stereon
*bestämma om vi ska eller inte ska köpa ny dator
*tvättstuga från kl14 (handdukar o lakan)
*kontakta kompisar för utgång
*fixa håret
*planera skoinköp
*fixa mörkläggningsgardiner till sovrummet som funkar
*hämta ut medicin x 2
*fixa lite på balkongen
*planera in svamputflykt i veckan
*planera in Gröna Lund närmaste veckorna
*dricka mkt vatten
*sushi?


18 augusti 2010, 23:04
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag råkade sova till 12.30 så listan över gjorda saker ser ut som följer:
*gå igenom allt jag köpt idag för att se om det var kloka/onödiga köp
-hittade inget onödigt.

*tvättstuga från kl14 (handdukar o lakan)
-pågår...

*byta lakan i tre sängar
-pågår...

Detta ska fortfarande hinnas med idag:
*LÄGENHETSVISNING Glöm EJ 18.00
-måste dit så småningom...MÅSTE!


Men resten får vänta...som vanligt. Jag kanske var något överambitiös sent igår kväll?


19 augusti 2010, 15:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag fortsätta beta av den där listan.

Det här kommer ta flera veckor...


20 augusti 2010, 09:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Mina listor räcker till bete i flera år, fast så fyller jag förstås på dem hela tiden. Vissa punkter faller då och då bort mer av sig själv, för att de helt enkelt inte längre går att genomföra. Plocka blåbär i februari? Ja, det skulle väl då vara i frysen om nu något rent händelsevis skulle ha hamnat där. Ja visst ja, den är ju inte ens på ...

Tacka vet jag inköpslistor och annat smått, som låter sig avprickas utan större besvär.


20 augusti 2010, 11:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Skulle egentligen resa masten till vindkraftverket idag, men det blåser för mycket så jag vågar inte. Har iaf satt fast 4st staglinor, dragit igenom 6mm2 kablar genom maströret, kopplat in vindkraftverket och spänt fast det på toppen. Jag har oxå gjutit 4st stolpar med jordspett som kan avleda åsknedslag (det gjorde jag redan för 1,5 vecka sedan).

Jag måste bara borra ett extra hål på taket till lusthuset så att jag kan förankra masten när den väl är uppe. Ska oxå sätta ihop 2st 4.2m reglar så att man kan hålla emot masten med dem.

Själva resningen är aningen trixig. Underdelen av masten sitter på taket på lusthuset (på drygt 4m höjd). Själva masten är nästan 7m lång. Vindkraftverket hamnar då på 10-11 m. Jag behöver 4 personer för att resa den någorlunda säkert. Två som håller masten med reglarna medan jag byter tag, och en som håller i en staglina på andra sidan och reser den sista biten. Tack vare förankringen så kan den inte ge sig iväg i sidled, vilket är en förutsättning för att det ska kunna gå att resa säkert utan kranbilar e.d.


21 augusti 2010, 19:14
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Det där låter riskabelt, rdos.
Hur gick det?

Idag tänker jag lata mig. Har inte kraft för annat än det.


23 augusti 2010, 14:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron