Jag tror jag kommit på den optimala metoden att slippa bli påhoppad av valfunktionärer när man är på marknad. Man går omkring med SD kuriren. Det verkar funka till 100%. Troligen beror det väl på att inget parti vill ta en SD sympatisör i handen, eller ens diskutera obekväma frågor med vederbörande.
15 augusti 2010, 07:51
nallen
Medlem
Re: Aspieforums valundersökning
Lakrits skrev:
SD går bort eftersom partiledaren är skåning.
15 augusti 2010, 10:24
moggy
Medlem
Lakrits skrev:
Nu är han ju från Blekinge...
15 augusti 2010, 14:49
Lakrits
Avslutat konto
moggy skrev:
Lakrits skrev:
Lika illa det. Har man inte kunnat anpassa sig till svenska seder och bruk eller lärt sig att tala rent på 352 år, så skall man inte kräva att andra människor skall göra det så fort de kommer över den svenska gränsen. För mig går Sveriges södra gräns strax söder om Markaryd.
Jämtlänningarna har åtminstone haft den goda smaken att utropa sin egen republik. Bohuslänningarna och hallänningarna har däremot integrerats väl in i det svenska samhället. Skåne och Blekinge är bara värda förakt.
15 augusti 2010, 15:19
sugmundfreud
Medlem
Lakrits skrev:
moggy skrev:
Lakrits skrev:
Lika illa det. Har man inte kunnat anpassa sig till svenska seder och bruk eller lärt sig att tala rent på 352 år, så skall man inte kräva att andra människor skall göra det så fort de kommer över den svenska gränsen.
Lika illa det. Har man inte kunnat anpassa sig till svenska seder och bruk eller lärt sig att tala rent på 352 år, så skall man inte kräva att andra människor skall göra det så fort de kommer över den svenska gränsen. För mig går Sveriges södra gräns strax söder om Markaryd.
Jämtlänningarna har åtminstone haft den goda smaken att utropa sin egen republik. Bohuslänningarna och hallänningarna har däremot integrerats väl in i det svenska samhället. Skåne och Blekinge är bara värda förakt.
+1
15 augusti 2010, 17:18
rdos
Medlem
Lakrits skrev:
Lika illa det. Har man inte kunnat anpassa sig till svenska seder och bruk eller lärt sig att tala rent på 352 år, så skall man inte kräva att andra människor skall göra det så fort de kommer över den svenska gränsen.
Skåningar ser även Stockholmare som utlänningar. Vet inte hur det är med Uppsalabor, men det är nog sak samma. Du känner väl till hur Skåne blev Svenskt? Det var ett krigsbyte, och Skåningarna ville aldrig bli svenskar. Med tanke på dansk invandringspolitik så kanske det vore bättre om vi varit danskar istället så kunde vi skickat vidare muslimerna till er uppsvenskar istället?
Lakrits skrev:
För mig går Sveriges södra gräns strax söder om Markaryd.
För oss börjar Norrland norr om Hässleholm.
Lakrits skrev:
Det finns skåningar som verkar för ett fritt Skåne oxå. Men då skulle ju resten av Sverige dö av svält.
15 augusti 2010, 19:19
Lakrits
Avslutat konto
rdos skrev:
Lakrits skrev:
Skåningar ser även Stockholmare som utlänningar. Vet inte hur det är med Uppsalabor, men det är nog sak samma. Du känner väl till hur Skåne blev Svenskt? Det var ett krigsbyte, och Skåningarna ville aldrig bli svenskar. Med tanke på dansk invandringspolitik så kanske det vore bättre om vi varit danskar istället så kunde vi skickat vidare muslimerna till er uppsvenskar istället?
Lakrits skrev:
För mig går Sveriges södra gräns strax söder om Markaryd.
För oss börjar Norrland norr om Hässleholm.
Lakrits skrev:
Det finns skåningar som verkar för ett fritt Skåne oxå. Men då skulle ju resten av Sverige dö av svält.
Ja, men bilda ett eget land då eller återförenas med Danmark. Skall bli skönt att bli av med er. Vi klarar oss bra och får anpassa oss till den nya situationen med färre undermänniskor som kan agera arbetare och lantbrukare för att föda oss riktiga svenskar som bor i det riktiga Sverige. Ni är den nordiska rasens underklass, varken mer eller mindre.
Och ja, som i allt annat är jag väl bevandrad i historien kring Sveriges ockupation av de dansk/norska territorierna som specificerades i fredsfördraget i Roskilde 1652. Det borde väl du ha begripit vid det här laget, eller har jag överskattat din tankeförmåga?
15 augusti 2010, 19:29
Savanten Svante
Medlem
SDs ledare är med i en känd invandrares video. vid 25 sekunder ungefär. Samtidigt som Sean sjunger om konkelbär.
Förklaringen på vad ett konkelbär överlåter jag med varm hand till Leg Mod snuskologie doktor Sugis.
15 augusti 2010, 20:36
Lakrits
Avslutat konto
Jag undrar om inte ordet konkelbär är en ombildning av växtnamnet kockelbär (Anamirta cocculus).