Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa
Aspieforums valundersökning 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Aspieforums valundersökning
Schueberird skrev:
Fördelen med SD är att valdeltagandet blir större, eftersom svenska folket masar sig iväg för att åtminstone rösta på något annat än SD. Övriga missnöjesröster kommer hamna på något annat än alliansen.
Låter troligt, men dumt att ta för givet. Jag kanske kommer rösta i år ändå. I nuläget så är det mest bara för att filurerna i SD har fått på en motor på sin vindsurfingbräda.

14 augusti 2010, 02:23
Medlem
jag tycker att alla soffliggare som inte tnker rösta på SD ska ligga kvar på soffan valdagen :mrgreen:

14 augusti 2010, 07:56
Medlem
Jag har i skrivande stund ingen aning om vad jag ska rösta på. Det här är nog det svåraste av de riksdagsval som jag varit berättigad att rösta i, men också ett av de mer spännande.

14 augusti 2010, 16:46
Moderator
Timeless skrev:
Schueberird skrev:
Fördelen med SD är att valdeltagandet blir större, eftersom svenska folket masar sig iväg för att åtminstone rösta på något annat än SD. Övriga missnöjesröster kommer hamna på något annat än alliansen.
Låter troligt, men dumt att ta för givet. Jag kanske kommer rösta i år ändå. I nuläget så är det mest bara för att filurerna i SD har fått på en motor på sin vindsurfingbräda.

:lol: mitt i bedrövelsen. Du kan uttrycka dig du...

14 augusti 2010, 19:21
Medlem
Jag tror de rödgröna vinner knappt trots Mona Sahlin, och att MP får mycket att säga till om när det bildas regering. Troligt att SD kommer in och kanske KD åker ut, men förmodligen får de en del taktikröster för så många tänker på den risken. Alliansen kommer utan tvekan samarbeta med SD om det kan ge dem makten.

Jag röstar på vänsterpartiet.

14 augusti 2010, 19:23
Medlem
Alla som tänker rösta på vänsterpartiet borde bli soffliggare, oavsett om de röstat innan eller inte. :mrgreen:

14 augusti 2010, 19:56
Avslutat konto
Jaha... Tråden handlar om olika politiska partier och så... Och jag som hade hoppats att jag skulle få lära mig hur man palperar ett öresvin.

14 augusti 2010, 20:01
Medlem
Lakrits skrev:
Jaha... Tråden handlar om olika politiska partier och så... Och jag som hade hoppats att jag skulle få lära mig hur man palperar ett öresvin.

:)

15 augusti 2010, 00:37
Moderator
Kastelottriksdag ska vi väl inte kunna få längre, men svin i örat finns att ta.
Och hellre delfina tumlare än att ge späckhuggarna det blåval de vill ha.

15 augusti 2010, 03:18
Avslutat konto
moggy skrev:
- Vilka kommer att vägra ta Jimmie Åkesson i handen?

Inte jag! Men så har jag också en kräk- och diarrésjuka av guds nåde för tillfället, och det är tydligen saligare att giva än att taga enligt religiösa personer i min bekantskapskrets.

Eftersom den politiska verkligheten är indelad i två tydliga block, så finns det inte längre något oberoende socialliberalt parti för mig att rösta på. MP, FP och C innebär indirekta röster på partier som jag inte vill ha att göra med och S är inte ett alternativ för mig just nu (de för ingen bra oppositionspolitik). SD går bort eftersom partiledaren är skåning.

15 augusti 2010, 03:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.