Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Intressant försvar i rätten. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Intressant försvar i rätten.
”det krävs en nörd för att förstå en nörd”.

Nörddiskriminerad i rätten? Och det påverkar det faktum att mördare bör sitta inlåsta?!?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article552876.ab

Bild

11 augusti 2010, 19:55
Medlem
Inlägg Re: Intressant försvar i rätten.
Savanten Svante skrev:
”det krävs en nörd för att förstå en nörd”.

Nörddiskriminerad i rätten? Och det påverkar det faktum att mördare bör sitta inlåsta?!?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article552876.ab

Bild

Vad menar Du med det här, 'Savanten Svante'? Är detta en s.k. "begriplig kontext"?

11 augusti 2010, 23:35
Medlem
Ja, det är det väl? Jag tycker det är konstigt att anse sig vara diskriminerad för att man är nörd. Trodde inte nördar var en folkgrupp! :)

12 augusti 2010, 10:07
Medlem
Savanten Svante skrev:
Ja, det är det väl? Jag tycker det är konstigt att anse sig vara diskriminerad för att man är nörd. Trodde inte nördar var en folkgrupp! :)

Det är väl lika gärna en grupp människor som aspisar,bögar och "mindre intelligenta" är?
`
Men nördar finns inte med i den svenska lagstiftningen om vilka man inte får diskriminera.

Tror att artikeln vrider på det pga. att så många som möjligt ska dras till länken/köpa tidningen, har svårt att se någon ta upp sitt nörderi som försvar i ett mordåtal. Flera gånger dessutom..

12 augusti 2010, 15:40
Medlem
Inget Relevant försvar i rätten detta, säger jag.

12 augusti 2010, 16:07
Moderator
Kan inte historien alls, men nog fan kan man förlöjligas och föraktas för att man är en "nörd". Och i ju konventionellare kretsar desto värre, och USA är ju den trångsynta konventionalismens högborg.

13 augusti 2010, 04:01
Medlem
Det låter som att hon var ihop med honom för att lura honom på pengar, hon fick nog vad hon förtjänade. Borde finnas undantag för sånt här i lagen. Oärliga och manipulativa personer borde fan vara fredlösa.

20 augusti 2010, 19:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.