Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Jaha då var det dax igen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Jaha då var det dax igen
Högst användbar är konsten att veta hur man kan vinna något av vishet och klokskap med hjälp av sina samtals- och diskussionspartners utan att spilla energi på att krossa dessa, vilket sistnämnda ofta bara leder till att man krossar sina egna chanser att få uppskattning för det man har att komma med.

9 augusti 2010, 16:06
Medlem
nallen skrev:
Jag menar att jag anser att personen i fråga beter sig som och således är en idiot. Hade jag menat nåt annat hade jag skrivit det.

Det är relativt meningslöst att skriva att någon är en idiot på ett forum. Om moderatorerna dessutom redan talat om att sådant inte tolereras så gränsar det till (ja just det) idioti. :mrgreen:

Det må finnas att gäng idioter på AF, men om man är någorlunda rätt funtad högst upp så kallar man inte dem för idioter, utan massakrerar deras åsikter och får dem att framstå som idioter utan att säga det rätt ut.

9 augusti 2010, 19:30
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Varför anser så många av oss (jag fungerar ofta likadant) att det är okej att smeta ut sitt ogillande av en person eller företeelse till allmän beskådan?
Det är här vi ofta brister.

VISA HÄNSYN! *slår mig själv i pannan i förebyggande syfte*

Allt är inte som det ser ut. Det finns den aspiga varianten där man "pang-på-rödbetan" talar om hur illa man tycker om någon, och så finns det den NTiga där man snackar skit bakom ryggen på folk man ogillar. Om jag fick välja, så vill jag nog hellre bli utsatt för den aspiga varianten än den NTiga.

CodeRedAlert skrev:
Det är inte okej att såra någon annan. Ogillar man någon så är det bara jag själv som behöver veta om det. Vad är det man uppnår med att tala om för någon att man ogillar honom/henne?
Inget, som jag ser det.

Visst är det så. I första hand bör man hålla det för sig själv, men måste man sprida det så föredrar jag ändå den aspiga varianten.

9 augusti 2010, 19:39
Medlem
asponomen skrev:
nallen skrev:
... det går ju an IRL när det ofta är lätt att undvika vissa personer. På ett forum där det saknas tekniska möjligheter att undvika idiotinläggen (hela trådar går ju lättre om de är ointressanta) är ju det enda som återstår att få dem bannade eller att täppa till truten på dem.

Vad är "...blev man bannad från dagiset igen" betydandes exakt
praktiskt, nallen? Och vad avses, så att jag förstår, med ämnesrubriken 'Jaha..'?
Är det nån (ny) grej med det Andra forumet? What's up, nallen!?

Nallen har fått tre veckors postningsförbud på andra forumet (AF) för att han inte kunde hålla inne med sina åsikter om en viss person. Typ. Vilket ju var ganska onödigt av nallen, men å andra sidan så är livstids övervakning av vad en person skriver på ett forum oxå helt horribelt.

9 augusti 2010, 19:43
Moderator
http://www.aspergerforum.se/nallen-far- ... 16672.html

9 augusti 2010, 19:49
Medlem
rdos uttrycker sig klokt, till exempel här:

rdos skrev:
Allt är inte som det ser ut. Det finns den aspiga varianten där man "pang-på-rödbetan" talar om hur illa man tycker om någon, och så finns det den NTiga där man snackar skit bakom ryggen på folk man ogillar. Om jag fick välja, så vill jag nog hellre bli utsatt för den aspiga varianten än den NTiga.

Alltför ofta är det NT-varianten som belackarna av AS-varianten använder :(

Om jag finge välja skulle jag i första hand välja den konstruktiva varianten och i andra hand den aspiga varianten. NT-varianten har jag fått mer än nog av.

9 augusti 2010, 20:50
Medlem
Jag förstår inte varför man tycker illa om det person som Nallen namngav.

Har tycker han verkar jättetrevlig och har respekt för honom.

9 augusti 2010, 22:27
Medlem
rdos skrev:
Det må finnas att gäng idioter på AF, men om man är någorlunda rätt funtad högst upp så kallar man inte dem för idioter, utan massakrerar deras åsikter och får dem att framstå som idioter utan att säga det rätt ut.

Det går ju an när det är folk som åtminstone ger intryck av att föra vettiga resonemang.

När det gäller i synnerhet manne så är det ju just det som är problemet, fanstyget har inte tillstymmelse till kunskaper eller förmåga att läsa innantill och bara blajjar på - även i seriösa trådar. Jag tycker definitivt det är betydligt värre än att folk säger vad de tycker - även om det skulle råka vara "elakt".

9 augusti 2010, 22:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.