Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Hur göra mig av med **s mobilräkningar? 
Författare Meddelande
Medlem
Jag har försökt ringa med mobilfan för första gången (jag ringer inte så ofta) och det går inte. Undrar om den är saboterad på nåt sätt... Sms går bra, och internet. Men inte telefonsamtal. Teknisk support sa inget som fungerade. Hm.

En lite blygsam idé här, Yetin:
Byt mobil och/eller operatör (även symboliskt!...)!

8 augusti 2010, 01:52
Medlem
Yetin skrev:
Jag har försökt ringa med mobilfan för första gången (jag ringer inte så ofta) och det går inte. Undrar om den är saboterad på nåt sätt... Sms går bra, och internet. Men inte telefonsamtal. Teknisk support sa inget som fungerade. Hm.

Problemet med hela historien är att det är 24 månader bindningstid på abbonemanget. Annars hade inte yx-grejen blivit nödvändig heller.

8 augusti 2010, 23:20
Medlem
asponomen skrev:
Yetin skrev:

Problemet med hela historien är att det är 24 månader bindningstid på abbonemanget. Annars hade inte yx-grejen blivit nödvändig heller.

Okej, I see! Jag har också en sån där bindningstidshistoria just nu aktuell,
fast med andra implikationer än du har/haft inbegripna... Har f.n. därför (egentligen mot min initiala planering och föresats) två stycken mobiler (ja egentligen har jag ju fler om man talar om antal osv.) /två operatörer/ två bindningstids- etc. Din s.k."mobilHistoria" synes mig dock
vara mer svårhanterlig. Hoppas du fixar det!
Jag kan inte hela din sakhistoria med mobilen, räkningar,-och det följande...-,
men du har väl nu att göra saker&ting så gott du förmår och söka finna en vettig lösning
som passar ditt aktuella liv bäst! Du vet, "skit"/symptom /saker.../relationer.../saker som
blir såsom man Inte tänkt sig osv...kommer alltid (tyvärr...) att finnas och tillkomma-s
i och med den mänskliga belägenheten i tillvaron med alla dess moment och momentum.
Yetin, se (bara) till att du har annat på gång samtidigt (även symboliskt...), så att du hela
tiden mest kan relatera och hantera tillvaron med ett vidgat perspektiv på sakernas tillstånd;
så att du inte helt snöar in...(den förfärlige snömannen...)...
Nejdå!, jag tror du kan fixa till detta, denna situation så att du kan fortsätta leva på ett
gynnsamt och hälsosamt sätt. Lite tålamod just nu "bara"! :| :!:

9 augusti 2010, 00:18
Medlem
Jodå asponomen, jag har en hel del annat på gång. Själva telefongrejen kan nog lösas rätt enkelt genom att ringa kundtjänsten iaf.

9 augusti 2010, 23:31
Medlem
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4430997&postcount=26

Här hittade jag något som ser ut som VM i lögn, typ...

17 augusti 2010, 21:13
Medlem

Men, enligt vad det kvinnliga brottsoffret sagt var ju den här killen helt psykiskt förstörd och rädd för att vara hemma efter yxhändelsen... Där beskriver han sig som värsta stora lugna snubben som inte tycks ha blivit särskilt mentalt förstörd.

20 augusti 2010, 20:56
Medlem
Yetin skrev:

Men, enligt vad det kvinnliga brottsoffret sagt var ju den här killen helt psykiskt förstörd och rädd för att vara hemma efter yxhändelsen... Där beskriver han sig som värsta stora lugna snubben som inte tycks ha blivit särskilt mentalt förstörd.

Hmm, jag skulle inte bedöma hans psykiska hälsa utifrån vad han skriver på nätet. Och han kanske bara litar på vad ** säger och inte vet att det är lögn, det han skriver.

20 augusti 2010, 21:36
Medlem
Idag var jag hos bängen och talade om **s svineri. Jag talade med en sympatisk snut som väl förstod situationen. Han sa dock att det omöjligen skulle leda nånstans i rätten. Därmed anser jag mig ha fått bekräftat att det precis som jag sagt, inte fanns någon annat rimligt sätt att agera än det sätt jag gjorde. Rättsväsendet kan inte hantera lögnaktiga personer och man är därmed tvungen, vare sig man vill eller inte, att använda utomrättslig rättskipning. Jag har alltså agerat korrekt.

13 september 2010, 21:37
Medlem
Sade polismannen att du agerat korrekt eller har du läst in det?

Alla med sunt förnuft kan se att du agerat helt skogstokigt.

2 oktober 2010, 01:49
Medlem
Sade polismannen att du agerat korrekt eller har du läst in det?

Han sa inte det. Däremot sa han att han förstod det, eller nåt i den stilen. Han sa dock att det var fel.

Krigarn skrev:
Alla med sunt förnuft kan se att du agerat helt skogstokigt.

Jaha, hur borde jag agerat då? Har jag agerat fel måste det finnas något rimligare alternativ, vilket ingen kunnat presentera ännu...

3 oktober 2010, 13:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 54 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.