Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Timeless
Medlem
|
Re: Gud är aspie!
Brukar slänga ut mig totalsanningar ibland, kan vara en slags tic's. Alltid retar det någon.
|
18 juli 2010, 07:25 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det där är ju ingen totalsanning eftersom det inte finns något känt sätt att veta om något man rimligen kan kalla "Gud" är eller gör något som rimligen kan kallas "finnas". Så vad är det du egentligen slänger ur dig?
|
18 juli 2010, 12:08 |
|
|
Timeless
Medlem
|
En sanning som inte har blivit motbevisad än. Du är välkommen till att försöka.
|
18 juli 2010, 12:13 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Vilken, Vad för Gud är det som här menas?
|
6 augusti 2010, 04:47 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Välj vilken du vill?
|
7 augusti 2010, 19:22 |
|
|
asponomen
Medlem
|
|
8 augusti 2010, 01:47 |
|
|
asponomen
Medlem
|
|
8 augusti 2010, 01:47 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Vilka har du att välja på? En av dem är lämplig att ta.
|
8 augusti 2010, 02:30 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Jag tror (att) Du är på rätt spår -men ändå inte... Förvisso är jag MER än gärna med på en låt mig kalla det filosofisk-hermeneutisk- psykoanalytisk dylik diskussion om GudsBegreppet "som sådant s.a.s." Emellertid var/är min initiala (fenomenologiska) intention här i för meningssammanhanget att dialogisera ämnet 'socialt' och just bara på ett nästan trivialt sätt konfigurera fokus på Vad för Gud s.a.s. som här avses med kontexten, i och med ämnestråden 'Gud är aspie!' Försöker du inleda-fortsätta en vidgad diskussion (eller inte) om...ja, Vad Då i så fall?(?) Eller/Och vad menar du, Timeless, med att du verkar, och tar för givet, att jag redan har "(...) att välja på" Och att "en av dem är lämplig att ta"(!)? Vad för Gud avser du Egentligen-Seriöst nu!(?)
|
8 augusti 2010, 03:24 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|