Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Forumets avsändare i mail 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Forumets avsändare i mail
Jag är med på ett antal forum som har mailavsändare "admin" eller "forum". Det skulle vara trevligt att veta redan från början vilket forum som är avsändare.
Kan det inte stå "Aspieforum" istället?

22 juli 2010, 10:53
Medlem
Inlägg Re: Forumets avsändare i mail
Flia skrev:
Jag är med på ett antal forum som har mailavsändare "admin" eller "forum". Det skulle vara trevligt att veta redan från början vilket forum som är avsändare.

Vem/Vad är Egentligen interlokutören här, Flia?

6 augusti 2010, 01:49
Medlem
asponomen skrev:
Flia skrev:

Interlokutör = sagesman
Det var jag som sa det.

6 augusti 2010, 12:35
Medlem
Flia skrev:
asponomen skrev:
Flia skrev:

Interlokutör = sagesman
Det var jag som sa det.

[color=#BF0040](!) Med interlokutören avser jag det som interlokutör
betyder, både etymologiskt, semantiskt Och "socialt"=
"den man samtalar Med", "den Någon Annan (än sig själv) man är i dialog med",-
därav min inte bara retoriska fråga till dig!
Att det var du som sa de (ämnestråd + inlägg) står klart;
men frågan var/är vad och vem du samtalar/-ade till, med och /eller mot...?! :|
:idea:
[/color]

6 augusti 2010, 13:11
Medlem
Eftersom tråden är startad under den del där man avger synpunkter till forumadm.......

6 augusti 2010, 13:22
Medlem
Flia skrev:
Eftersom tråden är startad under den del där man avger synpunkter till forumadm.......

Okej, jag förstår endels... ;)

6 augusti 2010, 13:48
Medlem
asponomen skrev:
Flia skrev:

Vad betyder endels?

6 augusti 2010, 16:35
Medlem
Flia skrev:
asponomen skrev:
Flia skrev:

Vad betyder endels?

(Det tog 1½ dygn-och nu svarar jag endels...)
Jo, Flia, det här med det du frågar om, avhängigt frågeställningens retoriska rymd,
blir i och med ett slags svar med utgångspunkt i etymologins struktur:
'endels' betyder egentligen, utifrån "läran om ordens verkliga betydelse" (lätt beskäftigt
modusperspektiv i och för sig...), "delvis"/ "i någon mån"/ "i visst avseende"/ "till en del";
'endels' är ett s.k. ålderdomligt ord (i ordböcker med 'åld.' benämnt).
Jag själv hyser f.ö. en sorts fäbless (på gott och ont i samhällsdiskursen...) för slika
ålderdomliga ord och begrepp, och vidare för obsoleta uttryck, nyordsbildingar etc.
Och DET är min vanliga Stil och skrivstil egentligen-Inget konstlat med Det!
Dock, ska det sägas, blir det många gånger problem i så kallat vedertagna sociala
moment och kommunikationer,-och Då "den vanliga vardagsverkligheten" per (social...)
automatik nästan alltid (in-)direkt ska påpeka... / får problem med att förstå (och därpå
tillbaka i en dialektisk mångspråkande spiral...) etc.
Jag uppfattar, vill jag säga, att du frågar med ödmjukhet, visst intresse på Riktigt s.a.s.,
varför, och för vad, jag svarar tillbaka och försöker berätta lite mer osv. härigenom.
Endels...

8 augusti 2010, 03:50
Medlem
Vad betyder endels?[/quote]
(Det tog 1½ dygn-och nu svarar jag endels...)
Jo, Flia, det här med det du frågar om, avhängigt frågeställningens retoriska rymd,
blir i och med ett slags svar med utgångspunkt i etymologins struktur:
'endels' betyder egentligen, utifrån "läran om ordens verkliga betydelse" (lätt beskäftigt
modusperspektiv i och för sig...), "delvis"/ "i någon mån"/ "i visst avseende"/ "till en del";
'endels' är ett s.k. ålderdomligt ord (i ordböcker med 'åld.' benämnt).
Jag själv hyser f.ö. en sorts fäbless (på gott och ont i samhällsdiskursen...) för slika
ålderdomliga ord och begrepp, och vidare för obsoleta uttryck, nyordsbildingar etc.
Och DET är min vanliga Stil och skrivstil egentligen-Inget konstlat med Det!
Dock, ska det sägas, blir det många gånger problem i så kallat vedertagna sociala
moment och kommunikationer,-och Då "den vanliga vardagsverkligheten" per (social...)
automatik nästan alltid (in-)direkt ska påpeka... / får problem med att förstå (och därpå
tillbaka i en dialektisk mångspråkande spiral...) etc.
Jag uppfattar, vill jag säga, att du frågar med ödmjukhet, visst intresse på Riktigt s.a.s.,
varför, och för vad, jag svarar tillbaka och försöker berätta lite mer osv. härigenom.
Endels...
[/quote]

Nej, det var inte alls med ödmjukhet och visat intresse.
Ville mest kolla att du själv visste, för ibland använder du antika ord där de inte alls passar in (även om de rent betydelsemässigt stämmer).
Att skriva orden är inte detsamma som att använda dem i sitt rätta sammanhang. För att kunna göra det krävs att du läser gamla texter, inte bara letar ord.
Och för att det ska vara trovärdigt tycker jag att du ska lära dig kommattering, versalplaceringar och ordföljder.

8 augusti 2010, 12:01
Medlem
Flia: Är Du seriös och/eller Tramsar Du fullt ut?! (avseendes Din text 8 aug.)
Problemet, och till saken hör, är att du inte tycks förstå Vissa ord och på sätt och vis ord och
meningssammanhang överhuvudtaget (vilket jag i och för sig misstänkte och har misstänkt med
ditt skrivande mest hela tiden inkl. att du såsom man närmast gör i grundskolans mellanstadie
då man indirekt börjar med slikt mobbande av andra i klassen etc.; du verkar mot mig hänge
dig åt ett synnersamt attackerande av ....vadå egentligen?! Att jag inte har samma sociala AS som du eller?(?) ) Med"ödmjukhet och visat intresse" avsåg jag egentligt sett mer av en klassisk
'projektiv identifikation' från min sida. Nu vet jag att du inte verkar vara så alls, eller i vart fall
inte under senare tid-och i dialog med mig (eller snackar du omedvetet med dig själv...)

Bestämmer DU var 'ord' "får passa in"?(!)...
Vad är "rätt sammanhang" osv. (Du skyltar ju med Din AS-diagnos, med 'Mitt nya liv började 18
november 2008'... Det låter märkvärdigt värre!! ) Jag har f.ö. också s.k. AS(!)
Och som sagt-s (i andra sammanhang kanske): jag är så här såsom jag är vid dialoger, repliker,
kommentarer, utläggningar, diskussioner; envägskommunikationer, intrikata kontextförlöpningar
osv. såsom texterna utveckla(t)s på AspieForum. Inget spelat eller konstlat från min sida!
Vad beträffar det du nämner om att "leta" ord..., så tycker jag kanske att det är något Du borde göra, ity att just kunna klara av att förstå osv. (istället för att tramsa och blaja mot mig som du gjort idag kl 12:01) Du är f.ö. inte 'trovärdig' (mot bakgrund av ett begrepp du använder...) alls nästan; "För att det ska vara trovärdigt...", säger du. Va!, säger jag. Har Du total ensamrätt på VAD 'trovärdigt' inbegrips MED!?... "...ska lära mig...", pratar du även om...
Fantastiska utsagor av dig Flia!...
Och detta med 'kommatering' (som du inte ens stavar rätt: hur ska/kan man kunna ta dig på allvar alls egentligt sett, med tanke på att du kommenterar dylikt kommaterande...)-är det det att du vill att alla ska kommatera såsom ABF's NT-kurs (inkl. vissa med AS...) närmast fundamentalistiskt förespråkar?... Verkligheten är inte sådan, ...annat än just i slikt normInstitutionaliserande Och hos dig typ...
När det gäller 'versalplaceringar och ordföljder' har du, vad det verkar, MYCKET att lära (om att förstå: att det finns fler-a sätt...) beträffandes just sätt Hur man Kan (se!: ännu ett versaliserande exempel...) bruka ett skrivande, en text på. Den textualiserande text-verkligheten s.a.s. är inte bara 1+1 och a+b etc..Det finns annat...

Min avslutningsreplik till dig blir: Tänk LITE i alla fall! (Texter kan be-skrivas på fler sätt...)

8 augusti 2010, 15:21
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.