Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Staffan Gising lämnar SD! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Staffan Gising lämnar SD!
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/topp ... -1.1145607

Citera:
– Jag såg hur integrationspolitiken inte fungerar i verkligheten och Sverigedemokraterna var det enda partiet, i alla fall då, som var villiga att diskutera problemet, säger han.

Så han gick med. Då, menar han, riktade partiet kritik mot politiken och inte mot invandrarna. Men nu tycker han att saker och ting har förändrats.

– Under våren har det eskalerat. Retoriken har hårdnat och liknar nu den man hade i Tyskland under andra världskriget. De ger sig på en enskild grupp. Muslimerna.

Citera:
Staffan Gising säger att man inom partiet pratar mycket om hur islam är på väg att ta över världen. Och att detta måste stoppas. Han berättar om en före detta partikollega som skrivit på Facebook att det krävs en gemensam fiende som ”enar oss” och den fienden är islam. Gising tog fram siffror på att den religion som växer mest i världen istället är kristendomen.

– Då fick jag ett mejl där man frågade varför jag måste ta upp det där hela tiden. ”Nu får du sluta, nu är det bara röstmaximering som gäller.” Det var det som fick mig att ta steget.

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/sd-t ... -1.1145671

30 juli 2010, 11:15
Moderator
Inlägg Re: Staffan Gising lämnar SD!
Alltid roligt att se gott gry och civilkurage, särskilt där det bäst behövs. Får bara fan hoppas att inte den med nöd och näppe anständiga majoritetssidan vilar på några oförtjänta lagrar för det här, för det är fortfarande SD som har missnöjes-, fördoms- och demagogifördelarna.

30 juli 2010, 15:23
Medlem
Knappnytt har varit skojiga och släppt ett avsnitt som heter NAZISTPARTIERNA!

De har lovat att fixa ljudet (och vem vet, kanske rentav texta så man hänger med till 100%?).

Ni får den här så länge! :)
------------

-----------

30 juli 2010, 20:33
Medlem
http://staffangising.blogspot.com/2010/ ... okrat.html

Hans blogg!

30 juli 2010, 21:26
Medlem
Jag tyckte det stod Staffan Grising tills budskapet i tråden sjönk in.

30 juli 2010, 23:24
Medlem

med text och bra ljud!

31 juli 2010, 13:45
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Jag tyckte det stod Staffan Grising tills budskapet i tråden sjönk in.

En bokstav för litet för att passa in? ;)

31 juli 2010, 13:54
Medlem
Jag inväntar ivrigt rdos kommentarer på detta.

2 oktober 2010, 02:58
Medlem
Och sen sist har youtube censurerat knappnyttvideos, och "Gråt Allians Av Vårt Hat".

2 oktober 2010, 05:33
Medlem
Krigarn skrev:
Jag inväntar ivrigt rdos kommentarer på detta.

Då får du nog vänta förgäves, tyvärr: rdos, precis som Orion och Moggy, var, som det verkar, bara aktiva här strax innan valet för att kunna spama ner forumet med sin SD-propaganda. Nu, efter valet, har ingen av dem synts till.

2 oktober 2010, 12:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.