Re: Läsplattor (kindle etc)
jag är sjukt nyfiken på såna där. Väldigt sugen på en Ipad 2 faktiskt, den verkar ju duga som bokläsare och typ som en bärbar dator som faktiskt är bärbar på riktigt. Har länge känt att jag gärna skulle ha möjlighet att ha böcker i elektronisk form med mig. Har en del på datorn, men jag orkar fan inte ens sitta vid datorn, är så oskönt och så kan man ju inte släpa med sig den. Bärbara datorer är bara dåliga, kassa skärmar. Jag har sjuka besvär i form av reglering av uppmärksamheten till följd av min svåra neurologiska sjukdom Tourettes Syndrom och ADD:n som följer med så det skulle säkert bli så att jag använde den till att slösurfa med 10 sidor uppe om allt och ingenting och informationen som jag tvångsmässigt matar min hjärna med skulle i vanlig ordning vara borta efter några minuter. Teflon®-hjärna!
Men skitsamma nu tappar jag tråden, det viktiga är att jag vill ha en Ipad och behöver motivera det på sätt som gör att det känns mer som en investering än slöseri! Jag har faktiskt lättare att läsa och göra grejer när jag är borta hemifrån. Det betyder väl att jag om jag skaffade en Ipad skulle kunna tanka in massa intressanta böcker och äntligen, för första gången i mitt liv faktiskt orka läsa böckerna?!
Men fan köp läsplattor och recensera dom! jag vill veta om det är något att ha! Jag gissar på att surfplattor faktiskt kommer slå igenom och att det om ett par år är lika självklart med böcker på surfplattan som det är att ha musik i mobilen nu, vilket inte är så självklart för mig eftersom jag är ett slan som inte hänger med i utvecklingen, men en Ipad känns lockande på ett sätt som en mobiltelefon aldrig har gjort för mig. Den verkar fylla en slags funktion.