Det skulle vara intressant med en sorts diskussion OM vad en s.k. seriös diskussion är för någonting!? Seriöst nu...
27 juli 2010, 18:01
Savanten Svante
Medlem
Re: SERIÖST!: diskuterande VAD Seriöst ÄR
Seriöst.
Hmm.
Lite som kvalitet. Man VET vad det är.... men att definiera det är svårare!
På låtsas och på riktigt.
27 juli 2010, 23:23
Schueberird
Medlem
En seriös diskussion är något som uppstår när en bunt censurer samlas på ett och samma ställe och pratar om en och samma sak i både en och flera timmar utan att någonsin avvika från ett och samma ämne som en bunt censurer på ett och samma ställe pratar om i både en och flera timmar utan att någonsin avvika från ett och samma ämne som på ett och samma ställe en bunt censurer pratar om i både en och flera timmar utan att någonsin samlas på ett och samma ställe i både en och flera timmar för att prata om ett och samma ställe där en bunt censurer samlats för att på både ett och annat ställe prata både om och med sig själva.
27 juli 2010, 23:46
Savanten Svante
Medlem
Har du käkat karbonpapper?
28 juli 2010, 00:01
Schueberird
Medlem
Ja, men särskilt gott var det inte.
28 juli 2010, 00:12
Savanten Svante
Medlem
Serlöst - när man menar allvar. Oseriöst - när man inte gör det?
29 juli 2010, 16:34
CodeRedAlert
Medlem
Helt seriöst så känns det som att jag behöver träffa AS-folk snart. Alltså folk som är öppna med sin AS. För att jämföra, utforska, få nya infallsvinklar. Bekräfta och förkasta.
Har tappat bort mig igen. Vet inte vad som är vad efter en lång vistelse bland NT-wannabees. Misstänker att många inom psykiatrin egentligen har AS-drag men har ingen aning om det. Misstänker att de flesta har AS-drag men att ingen vet om det. Misstänker att AS-drag är det som ger dig problem här i livet och gör dig (psykiskt)sjuk. Misstänker att jag har fel. Eller delvis rätt. Misstänker en massa saker men är hemskt osäker. Vet varken ut eller in.
Antagligen har jag bara jobbat för mycket.
Sommaren är snart slut. Har ni tänkt på det? Seriöst!
31 juli 2010, 00:30
asponomen
Medlem
'SERIÖST!: diskuterande VAD Seriöst ÄR' ...tycker jag verkar nära komplett meningslöst att göra, då dylikt seriöst (kunnande) intresse för det synes obevekligt frånvarande och "ur funktion".Annat seriöst verkar... F.ö. diskuterar jag mer än gärna något SERIÖST PÅ RIKTIGT!!