Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Man kan frysa in blomkålssoppan som istärningar och ha i vegandrinken. Det blir nå't för nallen det. Den som har en fungerande frys, alltså, vilket vi nog kan anta att nallen har.
|
10 juli 2019, 22:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Tre veckor utan vattenmelonistärningar!
|
10 juli 2019, 22:48 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
|
10 juli 2019, 23:24 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Du har mina fulla sympatier.
Jag försökte komma på hur du skulle kunna bygga en egen frys under tiden, men det bästa jag kom på var att orsaka omedelbar atomvinter, vilket kanske vore lite opraktiskt.
Bjud in Fantomen, eftersom "Fantomens röst isar vattenmelonistärningarna -- och andra saker som du kan tänkas vilja frysa in" (ett av djungelordspråken, du vet -- åtminstone är det så jag vill minnas det). Enda problemet är väl att du måste se till att herr Fantom aldrig slutar prata.
|
10 juli 2019, 23:48 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Fantomen är trött och vilar vid härden efter att ha pratat (nästan) oavbrutet i tre veckor. Såret i knät uppstod spontant efter en stund av tystnad då Fantomen somnade av utmattning. Efter det blev han tvungen att prata 1,3 gånger så isande för att kompensera för det tillfälliga köldbortfallet, vilket tog på krafterna. Det lämnas som en övning för läsaren att beräkna hur lång tid han var tyst under dessa tre veckor.
|
11 juli 2019, 00:05 |
|
|
nallen
Medlem
|
Det tror jag inte. Det är ett korrekt antagande. Två stycken faktiskt. Eller... jag äger nog en som står hos morsan också, så tre stycken...
|
11 juli 2019, 11:10 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Tack för frysomtanken! Imorgon mellan 8-10 levereras än ny frys (samt kyl) till detta hushåll. Har planerat ett inköp av 10l glass och 10 meloner för melonistärningar.
|
16 juli 2019, 15:50 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Då får du plats med mycket blomkålssoppa... En snabb överslagsräkning ger vid handen att det närmare bestämt blir 58 liter vilket motsvarar 4640 blomkålssoppsistärningar.
|
21 juli 2019, 16:12 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Recept (1 portion) 10 liter glass 1000 vattenmelontärningar 1-3 frysar
|
21 juli 2019, 20:40 |
|
|
nallen
Medlem
|
Schueberird jag uppskattar dina grundliga metodredogörelser.
|
24 juli 2019, 12:15 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|