Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Håller tummar!


8 februari 2019, 23:14
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack! Det gick bra. Jag slipper de tråkiga nybörjarövningarna som jag inte förstår vitsen med. Jag får gå direkt på gobitarna. Jag har fått bekräftat att jag faktiskt tenderar att falla in i tillstånd av djup koncentration (Jhanas), lättare varianter av dem, naturligt utan att använda någon teknik för att frammana dem, och jag får jobba med dem istället för att ägna hundratals timmar åt att studera mina andetag. Då blir det roligt. Yay!


9 februari 2019, 01:45
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Har också mediterat en del sista halvåret men bara YT-meditationer. Fina saker som händer med kroppen och medvetandet under dem iaf.

Ikväll är jag enormt sugen på kanelbulledeg. Halvjäst, syrlig, söt och kanelig.
Men det blir kladdkakegglass igen istället.


9 februari 2019, 20:07
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kul!

Det är inte alltid bara behagliga upplevelser i mina meditationer även om jag sammantaget får väldigt positiva effekter av dem. Just nu jobbar jag på att dekonstruera mitt ”själv”, och det kan uppstå rätt ansträngande spänningsfält då och kännas som att någonting håller på att pressa sig ut genom pannan och solar plexus.


11 februari 2019, 21:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ont i kroppen som fasen. Det verkar vara inflammationer eller knutor lite överallt. Det hindrar mig i min träning, vilket i sin tur påverkar min energinivå. Jag hoppas att det går över snart. Det kan eventuellt delvis bero på att jag inte hade ätit tillskott av magnesium på ett tag. Jag har för mig att jag har märkt det sambandet förut. För säkerhets skull har jag sett till att köpa det nu. Min kropp är en sådan prinsessan på ärten. Den har väldigt bestämda åsikter om vad den vill ha och inte ha, och om den inte får som den vill så skriker den högt. Jag mådde så himla bra alldeles nyss, så det här var jag inte helt förberedd på. Smärta sätter verkligen väldigt tydliga gränser för ens tillvaro. Jag hinner glömma det mellan varven.


21 februari 2019, 19:36
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
R.I.P Keith Flint. :( :09:
Min barndoms musik liksom.


Flint?


4 mars 2019, 23:58
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Enormt fet musik. Vif!

Bild


6 mars 2019, 02:42
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Bra. Jag har fått tillbaka den telefon/handi som jag var helt säker på hade blivit stulen. Någon (en äldre dam) hade varit överambitiöst omtänksam och tagit hand om den medan jag fortfarande var kvar på platsen. Jag antar att jag hade lagt den ifrån mig och vänt mig bort från den i ett förvirrat ögonblick och sett ut som att den inte var min. Jag hade tappat bort mina vänner i brukarrådet och kunde inte nå dem för att batteriet på ipaden där jag har messenger hade dött i kylan, och jag hittade inte in till mötet som just skulle börja, så jag var väldigt frustrerad och dessutom nedkyld.

Jag har upptäckt hur folk gör för att hålla balansen. De har ett slags centerpunkt, tydligen, istället för att se sig själva som formlösa blobbar. Fascinerande! Genom att låtsas att jag sitter inne i min egen bröstkorg, eller att mitt ”själv” finns där inne, kan jag plötsligt hålla balansen i diverse yogaställningar. Jag behöver inte ens göra något med den där punkten. Bara genom att tänka att den finns har jag plötsligt en referenspunkt att placera i förhållande till tyngdpunkten, eller hur man säger, och det sker automatiskt. Varför har ingen berättat att det var så enkelt?!


6 mars 2019, 21:02
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har ont i ryggen. Igen. Fan, jag trodde det var över.


21 mars 2019, 21:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har äntrat ett vegetativt tillstånd för denna kväll.
Har nu legat i sängen sedan jag gick och lade mig i den runt fem. Så sex timmar. Sov i fyra, har datat i två.
Jobbat i åtta, åkt till och från jobb i nästan två. Var en sväng till affärn på vägen hem, max. 30min. Klockan är nu elva. Duscha och sova återstår och så tar vi om från början.
Var det det här som var livet?

Är ganska nöjd ändå, om det här visar sig vara LIVET.


16 april 2019, 23:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron