Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Hetsläsning vs poesi 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Hetsläsning vs poesi
Det är nästan omöjligt att läsa poesi på nätet tycker jag.

Ibland är det svårt att läsa på papper numera också. Jag hetsläser, jag läser för fort. De flesta älskade dikterna är sånt jag läste för länge sen, inte sånt som jag hittar idag.

Kan ni läsa poesi på nätet?

3 juni 2009, 02:28
Medlem
Inlägg Re: Hetsläsning vs poesi
Jo den mesta poesin jag läser är på just nätet. Och de senaste dagarna så har det flödat en skön variant här på forumet, tack Josef för en skön litteratur. Önskar dock jag förstod det bakomliggande du vill ha sagt.

Men oftast ligger mitt poetiska intresse inbäddat i programrutiner inom Basic/Delphi och även PHP.

7 augusti 2009, 01:37
Medlem
Skulle aldrig få för mig att läsa amatörpoesi, däremot händer det att jag letar efter vissa författares, musikers, poeters texter.

99.8% av allt som skrivs på svenska poesicommunities är patetisk smörja skrivet av folk som inte ens behärskar modersmålet.

7 augusti 2009, 23:15
Medlem
Det är inte ofta jag hittar bra poesi på nätet, men Krigarns presentation här på forumet var för mig närmast ren poesi. Tyvärr kan man ju inte besvara eller kommentera presentationerna, men jag får väl klämma in den här:

Kjaaaaaaaaaaaaaam, mannen! :shock: ;)

8 augusti 2009, 11:27
Medlem
Savanten Svante skrev:
Det är nästan omöjligt att läsa poesi på nätet tycker jag.

Ibland är det svårt att läsa på papper numera också. Jag hetsläser, jag läser för fort.

Faran med att hetsläsa är att orden tenderar att komma upp igen. Om jag sitter framför datorn och läser poesi, och om jag hetsläser, brukar jag spy upp all text igen; orden flyger i kaskader över tangentbordet och skärmen, rinner ner i varenda jävla springa och lägger sig som en stinkande gegga över kort och kretsar, och sen är det lögn att rengöra allt.

Om det dessutom är dålig poesi så är det kört.

8 augusti 2009, 12:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.