Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 3631007.ab


17 september 2011, 22:20
Moderator
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Ja, vem tvivlar på att herr Aschberg tillhör de tre procenten och kanske har råkat få någon annans också? Nå, den här gången skrev han väl vettigt, åtminstone jämfört med de världsnyheter de lockade med i högerspalten, som att någon yrkeskändis (känd-för-att-vara-känd) som redan var nästan barbystad hade varit det den där centimetern för mycket igen.


17 september 2011, 22:36
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Forskarvärlden anser att rött hår är det genetiska arvet från neander-talarna, vilket kan förklara att vi ofta är så verbala... Exempel på rödtoppar: Guponti. CodeRedAlert. Tvillingdetektiverna.
Det rör sig om den så kallade gingergenen och jag postar en bild nedan så att ni kan få ett hum om varför jag och CodeRedAlert är så söta:


Bild


18 september 2011, 14:08
Moderator
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Det senaste jag läste var att man hade funnit att det var helt olika gener, eller om det var mutationer, som styrde rödhårighet hos oss och neandertalarna, så det där misstänker jag är en faktoid som har spridits för att den verkar mycket häftigare än verkligheten.


18 september 2011, 14:13
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Där ser man min gode Zombie och då vill jag bara tillägga att man endast är en äkta rödtopp om även könshåret har rätt kulört.


18 september 2011, 14:19
Moderator
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Vet inte om topp är rätta ordet på tal om könshår. Men det är klart, man har väl hört om aschlen som har huvet mellan bena...


18 september 2011, 14:22
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Blev inte engelsmän och irländare rödhåriga via epigenetiska processer eftersom de konstant befann sig i ett koltöcken?


19 september 2011, 10:27
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Jag är konstigt nog mer rödhårig därnere än däruppe.


Ja, det var bara det.


20 september 2011, 22:22
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Vänligen mejla bild.


20 september 2011, 22:30
Medlem
Inlägg Re: Aschbergs HAR med neanderthalargener att göra!
Eftersom guponti inte specifierar vad för slags bild, så föreslår jag en bild på en ödla.


21 september 2011, 00:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron