Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Memes 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Memes
Vi saknar en tråd där vi skapar memes och delar med oss.


Bild


3 oktober 2012, 21:45
Medlem
Inlägg Re: Memes
Bild


4 oktober 2012, 21:45
Medlem
Inlägg Re: Memes
Bild


4 oktober 2012, 22:32
Medlem
Inlägg Re: Memes
Le Archive
Bild

Bild

Bild

Bild


4 oktober 2012, 23:05
Moderator
Inlägg Re: Memes
DIProgan skrev:
Bild

Just det. Som analfamem har jag alltid undrat var det nedre ansiktet på den här bilden kommer ifrån. Det ser man ju här och där påklistrat olika figurer, oftast utan visir.


4 oktober 2012, 23:10
Medlem
Inlägg Re: Memes
Zombie skrev:
Just det. Som analfamem har jag alltid undrat var det nedre ansiktet på den här bilden kommer ifrån. Det ser man ju här och där påklistrat olika figurer, oftast utan visir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29
Citera:
The "trollface", first appearing in 2008,[1] is occasionally used to indicate trolling in Internet culture.


4 oktober 2012, 23:37
Moderator
Inlägg Re: Memes
Aha. :idea: Tack.

Måste säga att tecknaren har fått till uttrycket. Tycker det är något väldigt starkt med den där bilden, och inte helt behagligt om man säger så. Eller är det bara jag? Menar då inte syftet eller betydelsen, utan uttrycket i sig.


4 oktober 2012, 23:48
Medlem
Inlägg Re: Memes
Hundterapeuten var lite rolig, annars har jag inte riktigt fattat det här roliga med memes.


5 oktober 2012, 15:44
Medlem
Inlägg Re: Memes
Ptja kan ju förklara mina. Det görs så väldigt många memes som hanterar precis alla små oväsentliga småhändelser i livet och då menar jag verkligen ALLA händelser som man aldrig någonsin gett en tanke och de gör det med de här vanliga uttrycksfulla ansiktena kallade ragefaces. Det känns absurt efter ett tag när man sett så många skitsaker som det gjorts memes/comics av så jag gjorde en på det temat. Ansiktet också kallat "me gusta" som betyder "Jag gillar det" på spanska används för att visa ens gillande av något vanligtvis pinsamt eller perverst.

Dogwhisperer är ett program där en person fixar hundar/deras familjer till att trivas tillsammans och hans slogan är just den där att ingen hund är för jobbig att hantera för honom så jag plockade in en hund som borde vara för mycket och en bild på där han blir sur.

Tjejen som undrar vart hennes drakar är kommer från serien Game of Thrones och i spelet Skyrim som var populärt samtidigt så dödar man drakar. Trollface har vart framme o jävlats alltså.

Sedan vet jag inte om jag behöver förklara Diablo3 nördarna som laddat upp med mat för att slippa gå ifrån datorn på år och dag.


7 oktober 2012, 00:02
Medlem
Inlägg Re: Memes
Hade du gjort de själv, alltså? Då blev hunderapeuten genast snäppet roligare!

Jag menade mer som att jag inte finner den typen av humor rolig, själva andemeningen eller vad man nu ska kalla det förstår jag ju oftast.
Men det var bra med förklaringar till iaf. Vissa av de var i stort helt obekanta som företeelser. :?


7 oktober 2012, 17:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron