Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Dolda talanger 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Dolda talanger
Har du några dolda talanger? Sånt som inget visste om dig.


16 maj 2013, 21:21
Avslutat konto
Inlägg Re: Dolda talanger
Jag har talanger som väldigt få av de jag känner vet att jag har. Jag är en jäkel på att tala inför grupp. Hålla föredrag, vara konferencier och sånt. Jag beskrevs ha talets gåva av lärare i grundskolan vilket var kul eftersom jag i övrigt var patologiskt blyg och selektiv mutist. Och så kan jag cykla på enhjuling, hehe.


16 maj 2013, 22:10
Avslutat konto
Inlägg Re: Dolda talanger
Och du, Zirre? Och ni andra? :)


17 maj 2013, 09:08
Moderator
Inlägg Re: Dolda talanger
När jag var yngre rönte min imitation av mössen i Askungen stående ovationer, men det är inget som jag känner mig särskilt stolt över.

Det är dock med viss tillfredsställe jag ser tillbaka på den gången jag visade oanade talanger för att styra skogsbruksmaskiner... Det var på högstadiet, när vi var på studiebesök på en skogsbruksskola. Alla som ville fick testa att greppa timmerstockar och flytta dem. Det var en jädra massa grabbar, och så jag. Mitt intresse för att testa möttes med en del hån och spe. Före mig i kön var min (manliga) tyskalärare. Han misslyckades kapitalt - fick bara tag i två rangliga slanor som han svängde runt med i luften i ryckiga rörelser och sedan tappade. När det var min tur provade jag först hur maskinen fungerade - tryckte på knappen och drog i spaken. Sedan tryckte jag på knappen och drog i spaken samtidigt, och då gjorde griparmen en kraftfull sväng i en graciös rörelse, greppade om ett rejält fång av tjocka stammar, svängde tillbaka med dem och levererade dem prydligt på plats.

När jag klev ur maskinen var det alldeles tyst i kön bakom mig. Inget mer hån den dagen.

Tyskaläraren (som inte tillhörde de hånfullas skala, märk väl) berättade den där historien i åratal efteråt. :P


17 maj 2013, 09:33
Moderator
Inlägg Re: Dolda talanger
:lol: Fan, vad bidrog du inte till skogsbrukets jämställdhet för… :04:


17 maj 2013, 14:08
Medlem
Inlägg Re: Dolda talanger
Jag har väl den inte helt dolda talangen att katter och ibland andra djur söker sig till mig utan vidare, medan de är skygga mot andra.

Har även en talang att vegetera fram tills deadline närmar sig och sen göra allt arbete snabbt som fan när det blir dags.


17 maj 2013, 14:12
Avslutat konto
Inlägg Re: Dolda talanger
Zombie skrev:
:lol: Fan, vad bidrog du inte till skogsbrukets jämställdhet för… :04:

Haha, precis. Det där var riktigt coolt Inco!

Yetin skrev:
Har även en talang att vegetera fram tills deadline närmar sig och sen göra allt arbete snabbt som fan när det blir dags.

Det låter bekant. Vad var det nu Schubbe skrev i citat-tråden... "The pro in procrastination is short for professional". 8-)


18 maj 2013, 13:43
Medlem
Inlägg Re: Dolda talanger
Incognita skrev:
När det var min tur provade jag först hur maskinen fungerade - tryckte på knappen och drog i spaken. Sedan tryckte jag på knappen och drog i spaken samtidigt, och då gjorde griparmen en kraftfull sväng i en graciös rörelse, greppade om ett rejält fång av tjocka stammar, svängde tillbaka med dem och levererade dem prydligt på plats.


Respekt!


18 maj 2013, 13:50
Medlem
Inlägg Re: Dolda talanger
Jag kan böja min kropp på väldigt lustiga sätt. Incognita: visst var väl du på forumträffen 2011, va? Har verkligen för mig att jag visade dig mina skills då, haha!


18 maj 2013, 15:08
Medlem
Inlägg Re: Dolda talanger
Något som nog inte så många känner till är att jag har ovanligt långa tår.


18 maj 2013, 18:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron