Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Starcraft 2 - Silver League - Rank 13 
Författare Meddelande
Inaktiv
Inlägg Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Starcraft 2

Efter 3 månader av hårt kämpade, blod, svett och tårar har jag tagit mig upp från sämsta ligan till ligan ovanför och är rankad 13/100 där. Jag visste att jag kunde hinna innan 31/8 när säsongen tar slut och en ny börjar. Jag är såååååå jävla bra, jag älskar mig!

Jag köpte en ny kopia av spelet för 2,5 veckor sedan. Så jag har två konton nu. Ett seriöst (det nya) och sen det gamla som används till träning.
2,5 veckor och rakt in i Silver, hög ranking. I ROCK!

Gratulera mig! Tack på förhand. LOL

Nu börjar jakten på nästa liga - "Gold"
Jag har slagit rätt många i den ligan redan så jag är på god väg. Aspergare med specialintresse är som en ånvgält som plöjer hårt och brutalt in i vaginan eller ni fattar vad jag menar.
:02:

Bild


23 augusti 2012, 12:49
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Aspergare med ett specialintresse är som en gräsklippare som kör över ditt ollon och strimlar din pung.
Menar du väl?


23 augusti 2012, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Och grattis!


23 augusti 2012, 21:48
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Skrytmåns! :01:


28 augusti 2012, 18:55
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Tack.

Jag skryter. Jag är knäpp jag vet.

Nu ligger jag rankad 7/100. Fast det är nog felaktigt tycker jag. Jag är rätt dålig fortfarande.


29 augusti 2012, 21:56
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
CodeRedAlert skrev:
Aspergare med ett specialintresse är som en gräsklippare som kör över ditt ollon och strimlar din pung.
Menar du väl?


Ja typ så ja. Fick en "mental bild" och den kändes "rätt".
:02:


29 augusti 2012, 21:56
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

FAAAAAAAAAAN va glad jag är. Jag är rankad 5/100 nu i Silver-ligan. Jag slog en högt rankad "Protoss-spelare" precis. Jag använde snabba flygenheter för att attackera på alla möjliga ställen. Han fick springa som en jojjo hit och dit. Sen sköt jag sönder hans "super-enheter" också med dessa flygenheter. Jag har typ alltid haft svårt för rasen "Protoss" men nu jävlar fattar jag. Jag vet hur JAG får kontrollen över matchen. Jag vill bestämma. Han ska jaga efter mig och jag lurar honom.

Jag bestämmer för helvete annars blir jag förbannad och nervös. hihi

HAPPY :09:


29 augusti 2012, 22:44
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
2v2

När man spelar 2 mot 2 så hamnade jag i "Gold" ligan. Fucking great!!!!

Jag är helt besatt av "Starcraft 2". Jag borde låsas in någonstans... eller fan det är ju så nu... aja.

Bild

Sen finns Platinum, Diamond och Grandmaster ovanför.

:02:


30 augusti 2012, 01:11
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Om någon spelar Starcraft 2 och spelar rasen Zerg så har jag en genial tutorial.



Det är en simpel build med enkla timings och exekveras den så är den helt superb. Jag vann precis två matcher mot en "Protoss" och en "Terran". De hade inte en chans och jag vann snabbt. Detta var Silver-spelare. Jag vann efter 20 minuter och 16 minuter, vilket är väldigt snabbt. Jag totalt krossade dom.

Jag ska nöta in den här builden med mina egna små trick. Man bygger bara en typ av basenhet, Roach. Beroende vad motspelaren gör så får man eventuellt använda andra enheter som komplement. I mina två matcher idag så använde jag bara Roaches. Det var löjligt enkelt trots att jag klantade mig i min build. Efter 100-1000 matcher så hoppas jag att jag har det i rygggmärgen och maximerar resultatet.

Allt hänger på de första 8 minuterna och hur många arbetare man hinner få ut då. Man måste sköta sina Queen-injects perfekt och inte bli supply-blocked. Man tar bara två baser och ska helst ha 55-60 drones vid 8 minuter. Därefter så gör man bara Roaches inför anfallet mot den som ska förlora.

Lets get really good!
:02:


31 augusti 2012, 14:24
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Jag ser en enorm potential i detta sättet att spela Zerg. Som sagt de första 8 minuterna avgör allt.

Att göra en riktigt stor attack vid 10:30-11:00 är riktigt bra, specielt mot raserna Terran och Protoss. Även om den andra spelaren överlever så har man säkerligen förstört hans 2:a bas och förhoppningsvis hans arbetare där. Detta gör att man är på 2 baser själv med fullt antal arbetare och den andra är på en bas.

Man kan dra sig tillbaka och omgruppera och skaffa nya enheter om så behövs som tex flygenheter. Sen maximerar man sin armé riktigt snabbt och anfaller igen. Man har ett enormt övertag då och det ska mycket klantande till om man förlorar.

Killen som kommit på "builden" ovanför är genial. Han spelar i Grandmaster med rasen Terran, sen två år tillbaka. Han tog rasen Zerg och kom på ett sätt att maximera rasens potential och på ett busenkelt sätt. Det är genialitet, något otroligt bra men samtidigt otroligt simpelt. Han använder inget krimskrams utan kör simpelt.

Bild


Jag är jävligt nöjd om jag kan börja slå ALLA Bronze-players och 50% av alla Silver-players. Jag har slagit 1/3 Gold-players minst. Jag har spelat i 3 månader och de andra mycket längre än mig (de flesta och en del i två år).


31 augusti 2012, 14:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron