Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Dagens hybris 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Dagens hybris
Här tänkte jag att vi kunde krafsa ned de överdramatiska livsinsikter som drabbar oss för stunden. Jag börjar:

Jag är för rubbad för att riktigt kunna hantera vardagens subtila nyanser och balanser, men för sansad för att kunna avnjuta frukterna av mina galenskaper.


15 augusti 2012, 12:37
Moderator
Inlägg Re: Dagens hybris
Incognita skrev:
hantera vardagens subtila nyanser och balanser

Det är dock mitt nya livsmål att kunna göra det, och att kunna avnjuta dem.


15 augusti 2012, 12:38
Medlem
Inlägg Re: Dagens hybris
Min hjärna är för korkad för att ta in information om den moderna multimeditekniken. Grrrrr


15 augusti 2012, 13:32
Moderator
Inlägg Re: Dagens hybris
Hm, kullan, när det kommer till hybris är du nog tämligen fri från försyndelser, misstänker jag. ;)


15 augusti 2012, 13:44
Medlem
Inlägg Re: Dagens hybris
:lol: till hela tråden.

Jag vaknade med en insikt om att kärlek inte alls är något puttenuttigt och bra utan en förgörande kraft som pendlar mellan två ytterligheter - hat/kärlek och avsky/kärlek.

Ja.
Så är det.

Och vidare att man då måste lära sig att pendla mellan dem utan att förgöra alltför mycket. Det är en svår konst.


15 augusti 2012, 13:49
Medlem
Inlägg Re: Dagens hybris
Jag kör två på en gång:
"Mitt spelmodsprojekt artar sig riktigt, riktigt bra och kommer bli ännu bättre/bästare när allt är klart, men jag är värdelös på att leva och ta till vara den lycka som jag hade kunnat få om jag inte varit så avancerat rubbad."
"Sex är en förvärvad smak: Antingen lär man sig tycka om det och älskar det eller så skippar man det helt och hållet och håller på med annat som är roligare."


16 augusti 2012, 01:21
Moderator
Inlägg Re: Dagens hybris
CodeRedAlert skrev:
Jag vaknade med en insikt om att kärlek inte alls är något puttenuttigt och bra utan en förgörande kraft som pendlar mellan två ytterligheter - hat/kärlek och avsky/kärlek.

Den insikten har jag ännu inte nått (lägger pannan i djupa veck), men nog har jag observerat att kärleken tycks inrymma någon besynnerlig komponent som får en att tvångsmässigt återupprepa rollgestaltningar ur hela sin repertoar av konsumerade romantisk-tragiska dramatiseringer från antiken och framåt, och i usel regi.

Förutom enstaka glimtar av sällan skådad poetisk skönhet. Tyvärr är det känslomässiga minnet av dem så gäckande flyktigt.

Kanske kan det vara svårt att ställa in rätt dosering? I förhållande till sin känslomässiga metabolism, menar jag.


16 augusti 2012, 21:34
Moderator
Inlägg Re: Dagens hybris
Det borde finnas boendestödjare för ens existentiella tomrum.


16 augusti 2012, 22:01
Moderator
Inlägg Re: Dagens hybris
Incognita skrev:
Det borde finnas boendestödjare för ens existentiella tomrum.

Det kvalar också in som dagens aforism tycker jag.

Instämmer (också) i inlägget ovanför (om inte bara kärlek) och i trådens första. Men inte är jag så högmodig att jag har någon egen hybris att bju på. 8-) I skrivande stund iallafall.


17 augusti 2012, 00:27
Medlem
Inlägg Re: Dagens hybris
Jag är universums största klantarsel!! som måste ha smitit när vår herre delade ut hjärnorBild.


21 augusti 2012, 09:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron