Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Vilket jobb skulle du välja? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vilket jobb skulle du välja?
Om du fick börja om från början vilket jobb skulle du välja av dom
som finns i världen idag, tre stycken, och ev. var någonstans?

Jag börjar.

1. Trapphallick på Seychellerna. (en snäll sådan)
2. Legosoldat, lite här o där, där det behövs, Armenien lockar. (en hård sådan 8-) )
3. Läkare i "läkare utan gränser" och hjälpa stackars jävlar som har
det mycket värre än oss, gärna i sydamerika någonstas. (Skulle vara skönt att få
göra verklig nytta.

6 april 2012, 15:59
Medlem
Inlägg Re: Vilket jobb skulle du välja?
1: En enkel fiskare bosatt på en söderhavsö.
2: Polarforskare.
3: Krocktestdocka.

6 april 2012, 17:08
Medlem
Utan inbördes ordning

- utredare på statlig eller över/mellanstatlig myndighet

- egenföretagare inom tillverkning eller utveckling relaterad till tillverkning/energi/miljö.

- forskning på universitet eller stort industriföretag

- självhushållande lantbrukare

6 april 2012, 17:48
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Om du fick börja om från början vilket jobb skulle du välja av dom
som finns i världen idag, tre stycken, och ev. var någonstans?

Och här sket det sig direkt :03: vet ju inte längre var i världen man kan få ett "påhugg" som fyrvaktare, eventuellt i kombo av marinbiolog om fyren ligger på fastlandet, är fyren ute till havs kunde jag ju tänka mig lite socialt mingel någon arbetsvecka ibland ... ev på något "museum" kanske, sådär var tredje vecka :?

Annars får mitt Lååångfredagsinlägg bli så här :? hm ... ordningen saknar nog betydelse, verkar vid närmre eftertanke rimma dåligt med mina "drömmar" :(

1) Skogvaktare. Då åt något/någon seriöst/seriös företag eller organisation.
Sarek, Borneo, New Zeeland, Canada, Fårö, eller under korkekarna i Portugal. (Möjligen Galaktisk Vaktare och då i kanten av månens ekvator med ett öga på Jorden och ett på evigheten 8-) )

2) Forskare/Coordinator, Registrator, Administrator och Prima Diktator :ugeek: Naturhistoriska Museet, Riksantikvariatet, ... i samarbete med ...
... Professor Emerita Bodil Jönsson Lunds universitet: Certec ,Professor Christopher Gillberg Göteborgs Universitet, Björn Gillberg Miljöcentrum, Professor Emerita Gunilla Brattberg KI: Certec, Professor Hans Rosling KI, Professor Martin Ingvar KI, Professor Temple Gradin Colorado State University : Agronomie Hedersdoktor Sveriges Lantbruks Univesitet, ... m.fl.

Kammarskrivarkontorets kollegium kunde då behöva div medlidande medhjälp som ...
Författare och Hedersdoktor P C Jersild, Professor och Filosof Torbjörn Tännsjö, Författare och Kulturskribent Åsa Linderborg, Författare och Journalist Åsa Moberg, Författare Susanna Alakoski, Professor, Kriminolog och Författare Leif GW Persson, Journalist, Författare och Hedersdoktor Uppsala Universitet Maja Hagerman, ... m.fl.

Eventuella faktafel ... :oops: mitt fel :01:

3) Gottgörare och foodproessor på något vegetabiliskt fair trade center ... :D

db

6 april 2012, 20:05
Medlem
1. Arkitekt. Jag hade skapat organiska, harmoniska byggnader som var en del av landskapet. Ljust, grönt, frodigt, öppet.

2. Jordbrukare i Japan.

3.Biokemist. Hade blivit galen och utfört terror med kemiska stridsmedel för att sen begå seppuku. Hade också gärna blivit vetenskaplig chef i en fascistdiktatur i en alternativ dimension. T.ex Tredje Riket som vunnit andra världskriget i en värld där atombomben ännu inte är uppfunnen men där mitt jobb är att förse Von Brauns raketer på irländska missilbaser med biologiska stridsmedel i syfte att bombardera USA och Kanada. Jag hade också varit personlig vän med Hitler och en trolig efterträdare som Führer. Lagen om orsak och verkan förutsätter ju att om tidsresor är möjliga är också parallella universum ett faktum. Fullt möjligt och logiskt att tiden förgrenar sig vid en eventuell tidsresa och skapar en spegelbild av detta universum.

7 april 2012, 15:43
Medlem
I Japan hade jag gärna bott på Kyushu. Allt smakar godare där. Teer därifrån har en mörkt granaktig, våtmarksliknande djupt aromatisk och söt smak. Ön är en blandning av mörka trollskogar, nästan tropisk vegetation och öppna ängar och berg som påminner om Hyrule i Zelda. Dessutom är det långt ifrån Tokyos stress, västerländska invasion och fula, monotona, robotliknande Kanto-dialekt. Förut lockade Hokkaido mig mer men Kyushus mystik och idylliska landskap är också en plats med många uråldriga andar.

Bild

Bild

Bild

Bild

7 april 2012, 15:54
Moderator
Så vackert - vilsamt! Vet du möjligen vad det är som växer på bergen, det där som får dem att skimra i purpur?

7 april 2012, 16:00
Medlem
Som 4 på min lista vill jag lägga till Shaman på koreanska halvön eller Ryukyu-öarna söder om Japan. Jag har ganska mycket gemensamt med folket från t.ex Okinawa vad gäller mat och livsfilosofi.

Ingen aning vad det är för lila, men man vill gå närmare och undersöka när man ser bilden.

Jag satsar på att bli någon sorts shaman ändå. Vill åka till Kyushu, Ryukyuöarna, Hokkaido, de övriga japanska öarna samt Korea och Mongoliet och studera naturläror någon gång. Sen ska jag bygga mig en Hanok i min hemstad och göra den till en port mellan denna världen och andevärlden.

Bild

Senast redigerad av Guldhamster 7 april 2012, 16:06, redigerad totalt 2 gånger.

7 april 2012, 16:01
Medlem
Guldhamster skrev:
i en värld där atombomben ännu inte är uppfunnen men där mitt jobb är att förse Von Brauns raketer på irländska missilbaser med biologiska stridsmedel i syfte att bombardera USA och Kanada.

Aj, f-n ... hrm ...

dygdig barbar skrev:
1) Skogvaktare. Då åt något/någon seriöst/seriös företag eller organisation.
Sarek, Borneo, New Zeeland, Canada, Fårö, eller under korkekarna i Portugal. (Möjligen Galaktisk Vaktare och då i kanten av månens ekvator med ett öga på Jorden och ett på evigheten )

Stryker genast Canada ur min lista (törs inte f-n ta risken, kanske till och med för första gången skulle trivas i ämbetet och så får man uppleva att hela landskapet ryker all världens väg i ett förbannat biodynamiskt och macrobiotiskt svampmoln :cry: ) hm ... *suck* mitt första val får väl bli ... månen då ... ... ... ... ...

db

7 april 2012, 16:02
Moderator
Jag har nog ungefär det enda jobbet jag skulle stå ut med, forskar i tvärvetenskaplig miljö med kollegor som uppskattar mina aspiga kvaliteter och stöttar upp där det behövs. Men det hade varit skönt att kunna bo mer naturnära.

7 april 2012, 16:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.