Re: Vilket jobb skulle du välja?
Och här sket det sig direkt
vet ju inte längre var i världen man kan få ett "påhugg" som fyrvaktare, eventuellt i kombo av marinbiolog om fyren ligger på fastlandet, är fyren ute till havs kunde jag ju tänka mig lite socialt mingel någon arbetsvecka ibland ... ev på något "museum" kanske, sådär var tredje vecka
Annars får mitt Lååångfredagsinlägg bli så här
hm ... ordningen saknar nog betydelse, verkar vid närmre eftertanke rimma dåligt med mina "drömmar"
1) Skogvaktare. Då åt något/någon seriöst/seriös företag eller organisation.
Sarek, Borneo, New Zeeland, Canada, Fårö, eller under korkekarna i Portugal. (Möjligen Galaktisk Vaktare och då i kanten av månens ekvator med ett öga på Jorden och ett på evigheten
)
2) Forskare/Coordinator, Registrator, Administrator och Prima Diktator
Naturhistoriska Museet, Riksantikvariatet, ... i samarbete med ...
... Professor Emerita Bodil Jönsson Lunds universitet: Certec ,Professor Christopher Gillberg Göteborgs Universitet, Björn Gillberg Miljöcentrum, Professor Emerita Gunilla Brattberg KI: Certec, Professor Hans Rosling KI, Professor Martin Ingvar KI, Professor Temple Gradin Colorado State University : Agronomie Hedersdoktor Sveriges Lantbruks Univesitet, ... m.fl.
Kammarskrivarkontorets kollegium kunde då behöva div medlidande medhjälp som ...
Författare och Hedersdoktor P C Jersild, Professor och Filosof Torbjörn Tännsjö, Författare och Kulturskribent Åsa Linderborg, Författare och Journalist Åsa Moberg, Författare Susanna Alakoski, Professor, Kriminolog och Författare Leif GW Persson, Journalist, Författare och Hedersdoktor Uppsala Universitet Maja Hagerman, ... m.fl.
Eventuella faktafel ...
mitt fel
3) Gottgörare och foodproessor på något vegetabiliskt fair trade center ...
db