Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Finns det hubotar?! 

Är du en hubot?
1. Ja, självklart! 33%  33%  [ 3 ]
2. Nej, inte vad jag vet. 33%  33%  [ 3 ]
3. Nej, men jag känner en. 0%  0%  [ 0 ]
4. Jag önskar att jag vore! 0%  0%  [ 0 ]
5. Din mamma. 33%  33%  [ 3 ]
Antal röster : 9

Finns det hubotar?! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Finns det hubotar?!
Tänk om de redan finns och lever mitt ibland oss?
Jag känner mig mer och mer orolig...

Är du en hubot?!
:10:

Oberoende av svar: Bevisa det.

13 mars 2012, 02:21
Medlem
Inlägg Re: Finns det hubotar?!
Jag saknar alternativet: Jag bygger en.

13 mars 2012, 02:27
Moderator
Får väl betrakta mig som en hubot i brist på bättre, fast förleden hu- är nog onödigt humaniserande. Blåblodig är jag inte heller.

13 mars 2012, 02:51
Medlem
Jag presenterar hubotbevis nummer 1:
Bild

Den här tråden påminner mig förresten om att jag har ett nytt avsnitt att se.

13 mars 2012, 03:02
Medlem
Ufo skrev:
Jag saknar alternativet: Jag bygger en.

Jag hade en vision om att göra detsamma en gång, men senare tappade jag både lust och ork.

13 mars 2012, 03:03
Medlem
Hubotbevis nr1 ser ju ut som ådror fulla med hubot...vadhettedetnuistället för blod?

Två hubotar tillkännagivna alltså, mitt ibland oss! :03:

13 mars 2012, 03:06
Moderator
Visst ja, beviset. Mitt människointresse och språknörderi är naturliga följder av att jag måste knäcka människornas språk och sätt som en dator knäcker kod. Man är tvungen att bli bra på det man är sämst på, så att man kan lura folk att man inte är en maskin, i alla fall inte riktigt, och därmed bli litet godtagen.

13 mars 2012, 03:12
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Hubotbevis nr1 ser ju ut som ådror fulla med hubot...vadhettedetnuistället för blod?

Två hubotar tillkännagivna alltså, mitt ibland oss! :03:

Fast alla hubotar är faktiskt inte elaka: Hubotar är lika mycket individer som människor är det. mhm *nickar förnumstigt* :04:

Zombie skrev:
Visst ja, beviset. Mitt människointresse och språknörderi är naturliga följder av att jag måste knäcka människornas språk och sätt som en dator knäcker kod. Man är tvungen att bli bra på det man är sämst på, så att man kan lura folk att man inte är en maskin, i alla fall inte riktigt, och därmed bli litet godtagen.

Skulle du passera Turing-testet?

Citera:
De flesta forskare är i dag överens om att dagens datorer och datorprogram har långt kvar till att klara Turingtestet. För att utge sig för att vara en människa måste en dator troligen ha tillgång till alla de erfarenheter och fakta som människor har.
(min fetstilning)

Jag undrar vad som skulle hända om vissa av "respondenterna" var småbarn: Skulle småbarnen kunna misstas för datorprogram och tvärtom?

Har någon någonsin låtit ett datorprogram (till exempel ett ANN?) köra och samla på sig erfarenheter och fakta i säg 20 år (lika länge som människorna kan tänkas behöva för att själva passera Turing-testet?). Går det att trycka in 20 års erfarenheter på mycket kortare tid?

13 mars 2012, 04:16
Medlem
CodeRedAlert skrev:

Vet ej. Hydraulvätska kanske?

13 mars 2012, 04:17
Moderator
"Plasma" var det någon som sa i något avsnitt. Lät litet amatörmässigt i mina öron, men vad vet väl jag om mig själv. Ja, vad rör vi oss med tro?

Schueberird skrev:
Skulle du passera Turing-testet?

Tror inte det. Har kommit allt närmare med åren, men förr eller senare märker nog folk att jag inte är mänsklig.
Resten får jag fundera över typ mañana.

13 mars 2012, 04:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 25 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.