Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Kroppsarbete 

Gillar du kroppsarbete?
1. Ja mycket 50%  50%  [ 4 ]
2. litegran 13%  13%  [ 1 ]
3. likgiltig 13%  13%  [ 1 ]
4. Nej inte särskilt 0%  0%  [ 0 ]
5. avskyr det 25%  25%  [ 2 ]
Antal röster : 8

Kroppsarbete 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kroppsarbete
Finns det någon som gillar kroppsarbete(gym räknas inte) jag avskyr det,
det är förndrande att befinna sig längst ner i hierarkin, nej fy fan!

29 januari 2012, 19:23
Medlem
Inlägg Re: Kroppsarbete
Älskar det.
Att få stå med en slägga och hamra till något fint över städet är sann lycka :08:

29 januari 2012, 19:34
Moderator
Beror på på vems villkor. Om det är för något självvalt gemensamt, där makten är rättvist fördelad, eller åt någon annan för vänskaps skull kan jag nog gilla det rätt mycket. Kanske om det är åt mig själv också och inte består i att trada mig upp från kaos mot en miniminivå som borde ha funnits från början, och med ansvar för sortering eller liknande, som är en säker ångestutlösare. Och inte för tröstlöst (med fjärran och abstrakt resultat) på annat sätt heller – bättre till exempel att hugga ved än att skrapa färg från en tvåvånings glasveranda. Hugga ved kan vara riktigt meditativt, skrapa färg har jag aldrig lyckats få till annat än att det kryper i mig.

Tror jag i alla fall. Har haft alldeles för få tillfällen att prova. Till exempel inte funnit den där kretsen själsfränder eller bott så att man i mån av ork kan, men inte måste, välja självhushåll. Men i det kroppsartade beredskapsarbete jag hade ett tag som ung funkade jag helt enkelt inte.

Och allt förutsatt att kroppen hänger med, men den har blivit sjuk med åren. :(

29 januari 2012, 19:58
Medlem
Zombie skrev:
Och allt förutsatt att kroppen hänger med, men den har blivit sjuk med åren. :(

Finns det inget jobb där du an använda huvudet? för du är ju klok som få!

29 januari 2012, 20:04
Medlem
Valde ettan.
Kroppsarbete, gärna tack.
Jag gör helst saker där man konkret ser ett resultat.

Men nu för tiden klarar jag inte av stressen som ofta ingår i den typen av arbete när man är tjej - exempelvis frukostvärdinna eller städerska på hotell/båt, servitris och så vidare.
Har jobbat med allt ovanstående som yngre men när jag hoppade in på frukosten förra året så gick det inte längre, blev sjuk av stressen på en gång.

29 januari 2012, 20:19
Medlem
1.

Mår bra av att röra mig och gör det sällan om det inte är till nån större nytta än just att röra på sig. Bara det inte krävs att man står och dividerar i oändlighet. De få gånger det är avancerat ska det vara välplanerat och bara att köra igång.

29 januari 2012, 21:09
Medlem
Jag gillar det. Avslappnande att inte tänka. Gillar det både betalt och på fritiden.

29 januari 2012, 21:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.