Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Konstiga sinnesförnimmelser 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Konstiga sinnesförnimmelser
Händer det för er också att ni får konstiga sinnesförnimmelser, korskoppling i hjärnan liksom? Det finns en person som jag knappt kan chatta med ens utan att allting luktar kanel och sandelträ. Och när jag åt hemma hos honom kunde jag ha gått ed på att han hade haft kanel i maten, men det hade han inte. Skumt.


27 mars 2014, 23:06
Medlem
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Händer ofta och inte bara lukt...iga saker.


28 mars 2014, 01:54
Moderator
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Jaså? Nu blev jag nyfiken, men det kanske är privat?

När jag är överbelastad av intryck, även om de varit positiva, kan alla möjliga konstiga korskopplingar ske. Jag tror att jag nämnde den gången jag åt salta kex och de smakade jordgubb. Jag kan även uppleva att jag känner blodet pulsera fram genom alla de större pulsådrorna. Men den här kanelgrejen kommer oavsett, och det är angenämt.


28 mars 2014, 08:55
Medlem
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Konstiga sinnesförnimmelser har jag ibland, men det var ett tag sedan nu och det var frekventare förut.


28 mars 2014, 12:38
Moderator
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Har hänt någon gång (framför allt under stress har jag en känsla av) men är väl inte min huvudsakliga form av synestesi.

(Avhåller mig från undringar som om ni har varit på kanelen ihop i något tidigare liv…)


28 mars 2014, 17:22
Moderator
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Incognita skrev:
Händer det för er också att ni får konstiga sinnesförnimmelser, korskoppling i hjärnan liksom? Det finns en person som jag knappt kan chatta med ens utan att allting luktar kanel och sandelträ. Och när jag åt hemma hos honom kunde jag ha gått ed på att han hade haft kanel i maten, men det hade han inte. Skumt.

Hehe, den där personen är vår blivande forumägare. Och jag tycker fortfarande att han luktar kanel och sandelträ.


18 maj 2017, 22:33
Moderator
Inlägg Re: Konstiga sinnesförnimmelser
Ja, det verkar ju finnas folk av alla möjliga material. Man får vara glad för de trevliga.
Vår Herre tager väl vad honom lyster. Eller kanske han tar det som råkar ligga på hans bakgård. Kanske skrattar han åt hur det kan bli.


18 maj 2017, 23:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron