Här har jag alltså varit och gått övger gatan, känner igen ställen. Mina Armenska vänner hade vansinnigt roligt åt mitt skräckslagna utseende , så det slutade med att de tog tag i min hand och skrek "close eyes, follow, run" haha! jag blundade och sprang till biltutornas sång! Här går det iaf rätt sakta, lite midre trafik då var det gasen i botten och slalom. Gud vad jag längtar tillbaka till en vårdag i Yerevan och mina vänner, saknar dem! saknar persikoblom, granatäppelblom, svalor i tidig April och det härliga folket! Hur fan kan man bli nostalgisk av ett trafikkaos på youtube???
26 september 2011, 20:59
Zombie
Moderator
Re: Finn fel fil
Nog kan jag förstå det... fenomenet alltså. Man får en tåtända dragen i och resten av tråden följer ju med.
Och på din beskrivning är det ju nästan så att jag undrar själv om Jerevan skulle vara något att bo i, där det inte är trafikkaos och om inte luften är för förstörd... och om de tar hand om sina aspergare...och...nåja.
Och där kör de också med amerikanska transkriptioner. Vad i helvete var varenda djävla gammal sovjetrepublik tvungen att välja världens i särklass sämsta stavningssystem (möjligen undantaget de japanska och kinesiska, i den ordningen, och kanske det tibetanska och något till) för när de skulle transkribera sitt språk. (Ja, jag vet. Vad som helst bara det kom från USA och var så olikt som möjligt de förnuftigare men sovjetfärgade transkriberingar man redan hade. Men det är inget godtagbart skäl.)