Ungefär som CRA. Men hur i helvete ska man göra det i praktiken? Jag vet ingenting om det här fallet, men jag har träffat en del rättshaverister, och de har nog i regel inte sjukdomsinsikt. Dessutom har de ofta små kärnor av rätt mitt i allt deras omdöme eller proportionssinne inte har räckt till, vilket kan få allvarliga följdverkningar bara det (till exempel att skapa kaos och kamp mot fel personer för fel saker i deras omgivning bland folk som egentligen är för förståndiga men blir förvirrade). Båda de sakerna är delar av grejen liksom.
Och hur principiellt viktigt det än är med demokrati och öppenhet, och hur litet vissa politiker, myndighetspersoner och än mindre folk i "näringslivet" inser det, så är det dock levande (och numera även nerskurna) tjänstemän som ska göra jobbet och finns det dock alltid något som heter obstruktion av rättigheter. (
Filibustring är ett annat exempel på sådan obstruktion. Att utnyttja sin yttrandefrihet till att, direkt eller indirekt, predika mot den, för ett totalitärt samhälle eller hat mot vissa grupper kan vara ett tredje.)