Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 484, 485, 486, 487, 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Savanten Svante skrev:
Ett IGENSATT avlopp får en på dåligt humör, oavsett.


Sant. Det har varit halvt igensatt ett tag -- medan jag varit tokkreativ -- men idag var det totalstopp, så jag tog äntligen itu med det: Varje gång jag tittar på det nu, så blir jag lite glad och nöjd med mig själv. :elk: *sveper in på en älg*

Citera:
Idag har jag tagit massor av sladdar som jag har sparat på, för att dom är bra att ha, och lagt i en plastpåse. Säkert 10 kilo sladdar. Ska slängas idag. IDAG. Det får fanimej finnas en gräns på skitsamlande, även för mig.


Sladdar har man ju haft en del ja. Jag brukade koppla ihop alla möjliga apparater, så jag samlade på mig en del. Ett tag hade jag datorn kopplad till videobandspelaren, så jag kunde spela in det som visades på skärmen på en VHS-kassett; mycket användbart... Det egentliga syftet var att kunna visa skärmbilden på TV:n, men jag var tvungen att gå via videobandspelaren för att också få med mig ljudet, så inspelningsfunktionen fick jag på köpet. Nu är dock både TV:n och videobandspelaren borta ur bilden och kablarna inte lika användbara.

En massa nätverkskabel blev det också, innan inbyggt nätverk och senare trådlöst kom in i bilden, plus en del annat. Långt tillbaka hade jag raketmotordatorn inne i en garderob (med betongväggar), borrade hål och drog kablar ut till skärm etc samt hembyggd manöverpanel från vilken jag kunde fjärrmanövrera datorn och se alla lysdioder -- utan att behöva lyssna till den...


26 juni 2017, 19:40
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Varit social, på riktigt, i flera sammanhang. Det känns underbart!


27 juni 2017, 22:30
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Punkten -- en subkultur?
Punktarna drabbar pianobaren och ifrågasätter etablissemanget med sin punktmusik.

Idag har jag börjat lyssna lite på Boulez.


29 juni 2017, 18:38
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
.


29 juni 2017, 18:41
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag mest promenerat. Handlat lite mat också.

Min våg är ganska smart. Den börjar förstå vad jag handlar. Den har förstått vad "walking"-skor, brist på chips och sött betyder. Den visar lite lägre siffror.


29 juni 2017, 22:03
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag rensat ännu mer skit. Började ju i maj.. förra året. Det går inte sådär jättefort, men helvete vad skit jag har haft. Och har.

Ibland frågar jag om ufo vill ha nåt av det. Det vill han aldrig. På många sätt är han smartare än vad jag är :)


30 juni 2017, 20:38
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Lärt mig nya saker.


4 juli 2017, 08:29
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag mest ägnat mig åt twitter och Star Trek och spinners och mina katter. En av mina kärlekar åkte härifrån efter att ha spenderat några dagar här. Imorgon kommer en annan kärlek (Levitte ❤️).

Jag hade ingen aning om att twitter var så kul! Jag har alltid undrat vad poängen är med ett medium där man bara kan skriva små korta snuttar i taget. Men det är så oerhört interaktivt! Man krafsar ner sina tankar, och ett par timmar senare är de spridda över hela världen. Mäktigt! Jag har bara haft kontot ett par dygn och redan har jag kontakt med autistiska aktivister världen över och autistiska forskare, serietecknare och författare och autister från olika intersektioner. Så häftigt!


8 juli 2017, 23:29
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Kommit att tänka på:


9 juli 2017, 22:41
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag.
Åt jag en apelsin.


23 augusti 2019, 01:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 484, 485, 486, 487, 488  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron