Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Ufo skrev:
Zombie skrev:
Och vilken vettig människa har inte i det här sammanhanget tänkt tanken att män kanske inte borde ha rösträtt?
Nu missade jag sammanhanget.
Men jag skulle förbehållslöst stödja ett kvinnligt parlament som bara kvinnor får rösta på. Detta parlament skall ha exklusiv bestämmanderätt över kvinnans kropp.
Kläder/abort/barnafödande etc... sånt som vi män skall skita vilket i.

Jag tror sammanhanget var att Trump blev vald. (Visserligen av det särdeles oproportionella amerikanska valsystemet och inte av röstflertalet, men i alla fall.)

Beträffande kvinnokroppsärenden skulle diverse män och vissa kvinnor snabbt se anledningar till att "vi andra" inte alls ska skita i dem, för de påverkar minsann oss också – var så säker.


11 juni 2017, 00:41
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Zombie skrev:
Beträffande kvinnokroppsärenden skulle diverse män och vissa kvinnor snabbt se anledningar till att "vi andra" inte alls ska skita i dem, för de påverkar minsann oss också – var så säker.
Tyvärr så har du nog rätt, men jag har min röst klar.


11 juni 2017, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag tagit hand om 200 liter guckilemuck, som var lite väl vällagrad.
Nu hoppas jag att alla bärbuskar uppskattar godiset.


13 juni 2017, 17:29
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Snappat upp att förare (i betydelsen "privatchaufför" eller "av bil" eller liknande) heter "autista" på italienska.

Då uppstår frågan vad "autist" heter.
(Och om italienska typ privatförarfacket kan tänka sig att donera något till autistiska ändamål. Italienare lär ju ha litet ADHD-humor.)


17 juni 2017, 23:53
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Hmm. Som förare av automobil, ungefär?


18 juni 2017, 11:28
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Savanten Svante skrev:
Hmm. Som förare av automobil, ungefär?

Rimligen. Un automobilista. Eller conduttore di una autovettura, om min övriga uppsnappade italienska håller (förare av en "autovagn"; i dagligt tal auto, vettura (jfr. franskans voiture), macchina).

Och som giornalista = förare av/skribent i "journal", battista = förrättare av battismo (dop) osv.


18 juni 2017, 12:53
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
När datorn nyss som vanligt började koka av att jag skrev här började det också lukta rejält bränt. Batteriet passar på att ta slut eller vad fan? Först ut på balkongen efter om det var någon som eldade. Grannen grillar. Med rejäla plankstumpar (brukar annars "bara" lukta grillolja från det hållet). En regnig, blåsig och nästan råkall dag. Misstänkt synkat.


25 juni 2017, 17:17
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Blivit glad av på ytan banala orsaker: Ibland kan ett rensat avlopp betyda mer än man kanske tror.


26 juni 2017, 12:40
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Schueberird skrev:
Blivit glad av på ytan banala orsaker: Ibland kan ett rensat avlopp betyda mer än man kanske tror.


Ett IGENSATT avlopp får en på dåligt humör, oavsett.

Idag har jag tagit massor av sladdar som jag har sparat på, för att dom är bra att ha, och lagt i en plastpåse. Säkert 10 kilo sladdar. Ska slängas idag. IDAG. Det får fanimej finnas en gräns på skitsamlande, även för mig.


26 juni 2017, 16:02
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
9,4 kilo sladd blev det, och jag har fortfarande gott om reservsladd. Jag är ett jävla sladdbarn jag...


26 juni 2017, 17:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 483, 484, 485, 486, 487, 488  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron