Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Övernaturliga fenomen och mysticism 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Övernaturliga fenomen och mysticism
Jag funderar på att ringa till en viss kvinna vid namn Beatrice och fråga vad hon ser i min framtid. Hon påstår sig vara synsk.

Har ni upplevt foliehattsrelaterade händelser?
Berätta!

23 juni 2011, 02:54
Medlem
Inlägg Re: Övernaturliga fenomen och mysticism
CodeRedAlert skrev:
Jag funderar på att ringa till en viss kvinna vid namn Beatrice och fråga vad hon ser i min framtid. Hon påstår sig vara synsk.

Berätta!

Varför inte? jag tror absolut att det finns mer än vetenskapen kan bevisa.

Egna händelser bör man ligga lågt med, man riskerar
erfarenhetsmässigt att bli betraktad som inte riktigt
klok. Men det är jag ju inte heller ;)

23 juni 2011, 09:04
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Det har förekommit. Men hur relaterar du det med Övernaturliga fenomen och mysticism?

23 juni 2011, 12:24
Medlem
Det gör jag inte alltid, relaterar alltså.
Det var en gardering inför en förväntad reaktion bara.

Midsommarnatten.
Är det inte då man ska plocka de mest potenta medicinalväxterna?

24 juni 2011, 11:41
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Midsommarnatten.
Är det inte då man ska plocka de mest potenta medicinalväxterna?
Visstdjävlar det har jag ju glömt. När är den?

Helvete det är ju försent. Det var ju natten mellan den 21:e och 22:e Juni i år.
Jaja hoppas min tänkta talisman lever nästa år också.

24 juni 2011, 13:26
Moderator
Foliehattsrelaterade? Har du sett den vansinnigt roliga handdockssketchen i Bolibompa med tidsmaskinen som är en äggklocka och en foliehatt och som fungerar? Vi har den på DVD. Felt underbar!

Jag drömmer faktiskt sanndrömmar då och då. På min förra arbetsplats hade jag därför lite rykte om att vara synsk. Jag förespådde bl.a. att en viss doktorand skulle försvinna spårlöst och att en annan var gravid men att det var oklart om hon skulle behålla barbnet (det visade sig att hon då var gravid, men sedan fick missfall :? ). Om det sedan är något övernaturligt, eller bara ett uttryck för att jag tar in så enormt mycket intryck som min hjärna sedan bearbetar på högvarv tills jag nästan stupar, låter jag vara osagt.

24 juni 2011, 19:50
Medlem
Incognita skrev:
Foliehattsrelaterade? Har du sett den vansinnigt roliga handdockssketchen i Bolibompa med tidsmaskinen som är en äggklocka och en foliehatt och som fungerar? Vi har den på DVD. Felt underbar!

Jag drömmer faktiskt sanndrömmar då och då. På min förra arbetsplats hade jag därför lite rykte om att vara synsk. Jag förespådde bl.a. att en viss doktorand skulle försvinna spårlöst och att en annan var gravid men att det var oklart om hon skulle behålla barbnet (det visade sig att hon då var gravid, men sedan fick missfall :? ). Om det sedan är något övernaturligt, eller bara ett uttryck för att jag tar in så enormt mycket intryck som min hjärna sedan bearbetar på högvarv tills jag nästan stupar, låter jag vara osagt.

Du har tur du dig tror dom på, jag har haft föraningar, vetat i förväg, har några nära vänner
som varit med så många gånger att dom vet att det stämmer. I övrigt håller jag tyst, vill ju
inte bli LPT:ad igen heller.

Allt är inte mätbart och möjligt att bevisa, och varför skulle vi veta allt just nu?

26 juni 2011, 19:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.