Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Nyårslöftet 2015 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Nyårslöftet 2015
Jag lovar att bli lite snällare, träna mer regelbundet, jobba mer och sova på nätterna.

Ni då?


31 december 2014, 14:57
Medlem
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jag ska inte ha kontakt med taNT-in-disguise och förnya löftet om ett år.

Jag ska jobba på att inte lägga benen på ryggen varje gång jag anar att någon vill ha med mig att göra och för varje gång jag inte lyckas låta bli ska jag komma ihåg den 8-9 december 2014.

Jag ska fortsätta projektet som jag inledde med den långa texten som jag nämnde när psykologen försökte få mig att gå igenom positiva saker jag gjort.

Jag ska fortsätta se till att folk vet att jag bor i Krakow för att ha gångavstånd till Emalia och att jag inte skulle bo någonstans om jag inte haft den orsaken att flytta hit.

Jag ska fortsätta sträva efter vad jag ser som ett meningsfullt liv. På ett lite annat sätt, men med samma mål. Dessutom ska jag öppna sidan 411 i den första boken jag köpte i Krakow minst en gång i veckan.

Och enbart av praktiska skäl eftersom det inte finns tillräckligt många timmar kvar av 2014 för att jag ska hinna med det en tredje gång: Jag ska se på Sic Transit Vir.


31 december 2014, 19:05
Moderator
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jag skall bejaka livet.


31 december 2014, 20:34
Medlem
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jag lovar att jobba ihjäl mig och träffa mitt livs kärlek - hur nu det ska gå ihop. :01:


1 januari 2015, 02:19
Medlem
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jag ska ägna mig åt systematisk självförbättring, vilket jag inte kunnat göra tidigare pga alltför stora intrång i mitt liv av min mamma.


1 januari 2015, 04:25
Moderator
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Incognita skrev:
Jag skall bejaka livet.

Det låte ju väldigt luddigt, men jag tänker mig att det kan vara väldigt beroende av sammanhanget och mina förutsättningar för stunden. Ibland kan det vara alldeles otroligt livsbejakande att överhuvudtaget lämna sängen och acceptera att en ny dag börjat och att det är dags att göra något, eller att äta innan hungern gör det omöjligt att tänka tillräckligt klart för att känna igen hungerkänslorna. Andra gånger kan det vara att träffa nya människor eller bada naken.


8 januari 2015, 16:51
Medlem
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jag har redan brutit alla löften förutom kanske den om träningen.
Får man börja på nytt säg 12/1?


11 januari 2015, 23:39
Moderator
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Jaadå.


12 januari 2015, 08:25
Medlem
Inlägg Re: Nyårslöftet 2015
Skönt.
Jag har uppfyllt snäll-biten lite bättre nu. Däremot har jag fortsatt totalt misslyckats att sova på nätterna och enbart på nätterna. Det får bli en snar bättring där.


16 januari 2015, 18:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Som gäst saknar du privilegier.

cron