Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Kundvagnar en hälsofara! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kundvagnar en hälsofara!
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.562828-kundvagnar-kan-vara-halsofara

Naturligtvis är det en hälsofara. Om det finns folk som gillar nånting så är det garanterat en hälsofara i NÅGON rapport, någonstans.

2 mars 2011, 17:32
Moderator
Inlägg Re: Kundvagnar en hälsofara!
Ta det lugnt, artikeln är ändå inte tillförlitlig.
Den skrev:
På svenska Smittskyddsinstitutet drar man inte lika stora växlar av resultatet.

Det heter dra växlar resultatet.

2 mars 2011, 18:08
Medlem
Felstavningar och övrig felaktig svenska är en hälsofara! Orsakar högt blodtryck hos aspies!

2 mars 2011, 18:10
Medlem
Ja det är ju otroligt äckligt att tänka sig alla småbarnsföräldrar som byter blöjor och sedan åker och handlar med otvättade händer osv. Jag är mycket äcklad av kundvagnshandtag och korgarna som har räfflade handtag där allsköns smuts fastnar. För att inte tala om hålet där man stoppar fem och tiokronor.

Det första jag gör när jag kommer hem ifrån affären är att dra av mig plagget som stått i nära kontakt med kundvagnen, samt nogsamt tvätta händerna. Men tydligen så är man sjuk då, det kallas föraktfullt för renlighetsmani bacillskräck och OCD av andra människor.

3 mars 2011, 13:30
Medlem
Offentliga telefoner måste vara en riktig favorit då, sugis?

3 mars 2011, 14:49
Medlem
Savanten Svante skrev:
Offentliga telefoner måste vara en riktig favorit då, sugis?

Ja, de var underbara. (Finns de längre?) Och offentliga toaletter: Jag brukar i hemlighet slicka toalettsitsarna Bild. Det där med bacillskräcken ä bara nåt jag kör med för att vara märkvärdig och känna mig mer kvinnlig.

3 mars 2011, 17:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.