Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Kroppslukt och personlighet, hör det samman? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Kroppslukt och personlighet, hör det samman?
I en annan tråd dryftades utseenden och dess samband med personligheter, intelligens etc. Även kroppslukt nämndes. Så denna tråd tar upp ämnet kroppslukt och personlighet.

Finns det något samband mellan fisklukt och aggressioner? undrar jag.

Jag kände en människa som hade slagit i huvudet och tappat luktsinnet. Han hade även tappat delar av vettet och missbrukade amfetamin. Han tålde inte sprit och fick vid förtäring av detta sådana där blackouter där han slog folk halvt till döds. Han luktade fisk. Tänker mig att det hade något med hans "reptilhjärna" att göra, att han faktiskt luktade svagt av nyfångad fisk, mycket äckligt faktiskt. Alltså om man har en enkel hjärna som helt saknar vissa funktioner, så kanske signalsubstanser åker fel.

Han var väldigt mån om att inte lukta illa, nojjade över det där och frågade omgivningen. Men vad fan, jag sade ju inte till honom att han luktade fisk, det är ju ohyfsat.

Utseendet på fiskmannen: Flintskallig som i blankpolerad flint, med brunsvart skepparkrans, ägghuvud, grisögon, alltså sådana där små med rejäla ögonlock formade som grisögonlock. Han var kort, hade små fötter storlek 39, små händer och en sådan där putande ölmage.

18 augusti 2009, 20:27
Medlem
Inlägg Re: Kroppslukt och personlighet, hör det samman?
Beror snarare på kostvanor & allmän hälsa än om fysiska drag.

19 augusti 2009, 10:57
Medlem
Okej, men jag har träffat många andra människor som gått på amfetamin och supit samt levt på coca cola och korv. Och de har inte luktat fisk.

Varför luktade just den här mannen fisk?

19 augusti 2009, 14:55
Medlem
Bara för att jag inte kan svara på det bevisar det inte att din tes är rätt.
Med all respekt, din medicinska koll är under all kritik och dina slutsatser är tämligen infantila.

21 augusti 2009, 19:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.