Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
En tråd om att göra korkade saker 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg En tråd om att göra korkade saker
Jag hade tänkt att det här skulle bli en tråd om tokiga och roliga saker som man gjort
och som det efteråt går att skratta åt. Ibland funderar jag över om jag alltid förstår
vad som blir konsekvenserna av mitt handlande. jag har mina tvivel ;), jag blir liksom
så otroligt entusiastisk och far iväg och gör saker som senare får,ja... konsekvenser.
Jag har många många sådana här saker jag gjort men börjar med denna.

För drygt 10år sedan:
Jag börjar med när jag skulle åka till den stora bygghandeln för att köpa spik, när jag
kom dit var det lite folk och jag tänkte att jag går upp och tittar inredningsavdelningen
för det kan ju vara lite kul. Jag går upp på och börjar gå runt och titta och hamnar efter
en stund inne på avdelningen kök och där står det! det snyggaste kök jag sett, det var
värsta sortens luckor som var handmålade i en gammalblåsvartskimmrande färg mässingshandtag
pris: 150 000kr, jag blev bara stående och tittade! Men det var då jag såg det "Priset
sänkt med 90%" mot att man själv monterade ner det och fraktade bort det.
Det fanns inget att fundera över här utan ner till kassan betalade spiken och köket, jag
var så lycklig att jag lyckats få det där skitsnygga och unika köket till detta kanonpris.
Väl hemma så lastar jag nöjd med mig själv av alltihopa, och går in och väntar på att min
dåvarande kvinna skulle komma hem så jag kunde överaska henne och dela lyckan med henne.
Till slut kommer hon hem och frågar direkt om jag köpt spik, jag svarar -ja älskling och
följ med ska du få se vad jag hittade, vi går ut till garaget och jag öppnar och säger
-kolla vad jag fick tag på, visst är det underbart! jag tittar på henne och ser att hon
står och gapar men också att hon är lite fuktig i ögonen som om hon skulle börja gråta,
jag bör få en magkänsla av att något inte är bra.
hon -vad fan är det här!?
jag -det är ju ett skitsnyggt kök som jag fick till kanonpris!
Nu börjar hon koka av ilska och ser på mig och skriker
- ja det ser jag väl! men är du riktigt klok!!
- ja?
- men vi har ju för fan inget hus att sätta det i!!!
Det var ju faktiskt sant jag försökte med att vi hade ju pratat om att att köpa hus men
insåg snabbt att skit! nu har jag ställt till det igen.....
Köket blev ståendes i 4 år efter det lyckades jag sälja det med 2000kr förlust, så gick
det när jag blev med kök.

25 januari 2011, 11:18
Medlem
Inlägg Re: En tråd om att göra korkade saker
Jag brukar städa badrummet genom att helt sonika ta duschslangen och spola av alltihopa med hett vatten.

Så, jag var väl 19 år eller så, arbetade som städkärringsvikarie. Vi skulle städa på ett hotell där de renoverat ett stort badrum. Det var byggdamm överallt.

Äh, ingen match tänkte jag. Tog duschslangen och började spola som en jävla brandman. Fint blev det! Men, vad fan? Vattnet rinner inte undan? Står där i fem centimeter djupt vatten som sipprar in i mina Birkenstocktofflor. Vattnet har typ färgen av floden Ganges.

Ehm... Det fanns inget avlopp. Det enda avloppet var beläget inuti en duschkabin, som var hårt tätad med silikon. Min medarbetare muttrade någonting om "jävla dumhuvud" "hur i helvete kan man vara så dum" och så började han slänga ut trasor och handdukar på golvet. Som vi vred ur över avloppet och lade ut på nytt, tills vattnet var borta.

Jag var inte välkommen tillbaka till den städfirman efter det där.

25 januari 2011, 17:25
Medlem
Jag har helt på allvar sprungit in i en lyktstolpe.
Det var ju mer som en ren olyckshändelse än en korkad sak att göra men jag tror att en del av alla korkade saker jag gjort sedan dess har sitt ursprung i den händelsen.

Springer in i lyktstoplpar gör man annars bara i tecknade serier.

27 januari 2011, 01:40
Medlem
Stavfel!!!
Korkat.

27 januari 2011, 01:57
Medlem
En gång när jag var barn (i 10-12 års åldern) skulle jag dra elkabel och jag började med att montera en stickkontakt i ena änden, stoppade in den i eluttaget och drog iväg med kabeln till stället där den skulle ta slut och tog sedan fram saxen...

Om saxen inte hade haft handtag av plast skulle jag kanske inte ha suttit här idag. Jag var lite uppskakad efteråt, men elkabeln blev däremot snyggt dragen och av precis rätt längd. På köpet lärde jag mig att vara lite försiktigare med starkströmmen i fortsättningen. Efteråt kunde jag dessutom använda saxen som kabelskalare, eftersom det blev ett lagom stort hack i ett av metallskären - och som vuxen arbetar jag nu som elektriker... hade varit en snitsig slutreplik, men nej, jag jobbar inte som elektriker.

En annan gång (fortfarande som barn) lyckades jag få brandkåren att rycka ut.

27 januari 2011, 16:36
Medlem
Fick en gång för mig att jag skulle köpa en sjö! :lol: där skulle jag föda
upp gräsänder, vad smart!
Tog reda på vilka som ägde de olika delarna av sjön och började försöka
övertala dem att sälja sjön till mig, började också kolla upp viltvårdsfonder
för att se om det gick att få några bidrag, även EU-bidrag ville jag ha.
Efter att ha ramlat ner på marken igen, rätt hårt, blev jag så nervklen att
jag var tvungen att gömma mig i en stuga i skogen i en månad, smög bara
in till civilisationen för att hämta mat. Projektet gick inte att genomföra
kanske jag skulle nämna. :D

12 februari 2011, 12:52
Medlem
Jag tyckte om eld när jag var liten. Jag gillade att hälla ut tändvätska på diskbänken och tända eld på det och titta på hur det brann. Det här tycktes ju tydligen inte vara en bra lek för barn så jag fick inte leka med tändvätska längre. Då gjorde jag så att jag smög in en vanlig bakplåt och tändvätska med in på mitt rum och satt och gjorde samma sak på bakplåten. Alltså hällde ut tändvätska, tände eld och satt och tittade på hur det brann.

Jag tycker inte det var så korkat, ingenting tog eld och så. Men så här som äldre förstår jag ju att det inte är en så bra lek egentligen. Om jag hade barn som lekte den leken så skulle jag ligga sömnlös och hela tiden lukta och lyssna efter tecken på att huset håller på brinna ner. :lol:

Jag höll ju på att elda ner en skogsdunge också. Det hann inte bli en riktig brand. Men jag blev medveten om hur fort eld kan sprida sig i torrt gräs och hur svårt det kan vara att släcka skiten.

Jag har stoppat ner en kniv i en brödrost för att plocka upp ett rostat bröd och fick en riktig jävla kyss. Det var inte så smart, men jag klarade mig oskadd från det med, tror jag :D

12 februari 2011, 13:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.