En tråd om att göra korkade saker
Jag hade tänkt att det här skulle bli en tråd om tokiga och roliga saker som man gjort
och som det efteråt går att skratta åt. Ibland funderar jag över om jag alltid förstår
vad som blir konsekvenserna av mitt handlande. jag har mina tvivel
, jag blir liksom
så otroligt entusiastisk och far iväg och gör saker som senare får,ja... konsekvenser.
Jag har många många sådana här saker jag gjort men börjar med denna.
För drygt 10år sedan:
Jag börjar med när jag skulle åka till den stora bygghandeln för att köpa spik, när jag
kom dit var det lite folk och jag tänkte att jag går upp och tittar inredningsavdelningen
för det kan ju vara lite kul. Jag går upp på och börjar gå runt och titta och hamnar efter
en stund inne på avdelningen kök och där står det! det snyggaste kök jag sett, det var
värsta sortens luckor som var handmålade i en gammalblåsvartskimmrande färg mässingshandtag
pris: 150 000kr, jag blev bara stående och tittade! Men det var då jag såg det "Priset
sänkt med 90%" mot att man själv monterade ner det och fraktade bort det.
Det fanns inget att fundera över här utan ner till kassan betalade spiken och köket, jag
var så lycklig att jag lyckats få det där skitsnygga och unika köket till detta kanonpris.
Väl hemma så lastar jag nöjd med mig själv av alltihopa, och går in och väntar på att min
dåvarande kvinna skulle komma hem så jag kunde överaska henne och dela lyckan med henne.
Till slut kommer hon hem och frågar direkt om jag köpt spik, jag svarar -ja älskling och
följ med ska du få se vad jag hittade, vi går ut till garaget och jag öppnar och säger
-kolla vad jag fick tag på, visst är det underbart! jag tittar på henne och ser att hon
står och gapar men också att hon är lite fuktig i ögonen som om hon skulle börja gråta,
jag bör få en magkänsla av att något inte är bra.
hon -vad fan är det här!?
jag -det är ju ett skitsnyggt kök som jag fick till kanonpris!
Nu börjar hon koka av ilska och ser på mig och skriker
- ja det ser jag väl! men är du riktigt klok!!
- ja?
- men vi har ju för fan inget hus att sätta det i!!!
Det var ju faktiskt sant jag försökte med att vi hade ju pratat om att att köpa hus men
insåg snabbt att skit! nu har jag ställt till det igen.....
Köket blev ståendes i 4 år efter det lyckades jag sälja det med 2000kr förlust, så gick
det när jag blev med kök.