Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Präst anmäls för porr på t-tröjan 

Vad är det mest störiga i det här?
Att en präst bär en tröja av det slaget. 23%  23%  [ 3 ]
Att någon tar illa upp av en oskyldig tröja. 38%  38%  [ 5 ]
Att kalla Fädbodjäntan för hårdporr. 38%  38%  [ 5 ]
Antal röster : 13

Präst anmäls för porr på t-tröjan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Präst anmäls för porr på t-tröjan
http://www.dn.se/sthlm/prast-anmals-for-porr-pa-t-trojan-1.1226534
Citera:
En präst i Stockholm har anmälts till domkapitlet sedan han burit en t-tröja med texten ”Fäbodjäntan – äkta svensk hårdporr” under en resa med en grupp ungdomar till ett kloster i Frankrike.

13 december 2010, 22:52
Medlem
Inlägg Re: Präst anmäls för porr på t-tröjan
Jag är säkert pryd men vad tänkte han på?
En präst behöver inte vara ...cool. Försökte han hang out with the guys eller vadå?
Nörd.

Ursäkta för att mina invektiv passerat bäst-före-datum. Vad säger man nu för tiden, ni ungdomar som vet?

14 december 2010, 02:09
Medlem
Det är en olämplig tröja för den som arbetar med ungdomar, präst eller inte präst. Då är tråkiga och högtidliga präster att föredra.

15 december 2010, 08:45
Medlem
Österrikarna kan det där med riktig hårdporr: http://www.porr.at/porr/porr/English/home.asp (alldeles work safe).

15 december 2010, 14:21
Medlem
Överreagerar man som tycker att han inte borde ha en porrtröja?

15 december 2010, 17:33
Moderator
Tja, det är ju hederligare än att sätta på småpojkar i lönndom iallafall. Och än att hålla dem som gör det om ryggen.

Men jag undrar vad kyrkor och prästämbeten gör med folk.

15 december 2010, 18:05
Medlem
Sköter han sitt jobb får han för min del ha vilken tröja som helst - och sköter han inte sitt jobb får han också ha vilken tröja som helst, men då ska han dömas för sitt dåliga arbetes skull och inte för sin tröjas skull. Känsla för proportioner efterlyses!

15 december 2010, 19:17
Medlem
Trevlig präst! varför lyckades inte jag få honom som konfirmationspräst, otur som vanligt.
Skulle ju inte heller varit helt fel med en kvinnlig präst utan tröja...
Tycker hela uppläget med porrpräst, ungdomar, resa och (nunne)kloster är som gjort för
en porrfilms story :)
Förresten t.o.m. Jan Myrdal
http://www.youtube.com/watch?v=SkY3JKPe ... re=related

15 december 2010, 20:44
Moderator
Schueberird skrev:
Känsla för proportioner efterlyses!

Det kan jag också tycka, på så vis att många otrogna svenskar fortfarande har underligt starka känslomässiga bindningar till vår numera endast till gagnet statskyrka.

Schueberird skrev:
Sköter han sitt jobb får han för min del ha vilken tröja som helst - och sköter han inte sitt jobb får han också ha vilken tröja som helst, men då ska han dömas för sitt dåliga arbetes skull och inte för sin tröjas skull.

Å andra sidan, porr som det faktiskt ser ut är inte moraliskt oskyldigt, lär man kunna säga oavsett vad man kan önska och helt utan att åsyfta den gammaldags moralen = "sex är den stora Synden", och av ett seriöst religiöst samfund brukar man förvänta sig en viss etisk standard och att det sedan också står för den.

15 december 2010, 21:20
Moderator
... och det oavsett vilka vidrigheter eller logiska saltomortaler samfundets religiösa lära sedan stadgar – till exempel att vi får en chans att visa oss värda evig salighet eller eviga straff, och att den som skapade oss skapade oss så grundfördärvade att han (sic) måste låta oss döda sig själv för att den eviga saligheten ens skulle kunna komma i fråga som alternativ. Visst. Men det hänger liksom av gammal hävd inte riktigt ihop med den högre (eller åtminstone mer avancerade) etik vi förväntar oss i världsligare frågor. Har möjligen att göra med sådana samfunds gamla roller av samhällsbevarande krafter...

15 december 2010, 21:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.