Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Vad läser du just nu? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Kaninmamma skrev:
Jag läser Gatukatten Bob av James Bowen.
Den är lättläst och trevlig läsning om en kille som försörjer sig som gatumusikant och blir vän med en speciell katt!

Den boken!!
Jag fastnade i den i en evighet i bokhandeln i våras men hade inte råd att köpa den då. Ska göra ett nytt försök nu.


23 juli 2014, 21:54
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
CodeRedAlert skrev:
Kaninmamma skrev:
Jag läser Gatukatten Bob av James Bowen.
Den är lättläst och trevlig läsning om en kille som försörjer sig som gatumusikant och blir vän med en speciell katt!

Den boken!!
Jag fastnade i den i en evighet i bokhandeln i våras men hade inte råd att köpa den då. Ska göra ett nytt försök nu.

Del två kommer ut nu i juli! Den heter mitt liv med Bob!
Ibland när jag inte har råd att handla en bok , så tar jag kort på boken i affären och sedan lånar den på bibblan !
De brukar bli glada när man säger att man gör så!


23 juli 2014, 23:54
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Nu läser jag Historien om Leila K. av Petter Wallenberg.


5 september 2014, 01:22
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Jag tog en kort paus idag och en sväng förbi biblioteket:
Djur - Joyce Carol Oates
Skogens salt - Nguyên Huy Thiêp
Masjenka - Vladimir Nabokov

Det är alltså vad jag snart ska börja läsa.


22 februari 2015, 17:21
Moderator
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Jag håller på att läsa Den oändliga historien för min son.


22 februari 2015, 17:29
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Men hur som helst ... av John Cleese

och

Mantiq-ut-Tayīr ("De bevingades språk") Av Shaihk 'Attār, Övers. Eric Hermelin


23 mars 2015, 17:05
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Jag läser Kafka. Finns det fler Kafkor? Den här var inte så märkvärdig. Det kanske är fel Kafka då. :04:


25 mars 2015, 20:30
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Jag gick över till Torgny Lindgrens "Legender" istället. Än så länge tänkvärt och bra fast lite väl dråpligt. Intressant berättarteknik och meningsuppbyggnad. Får se om jag lyckas läsa hela, somnar ifrån böcker nu för tiden.


26 mars 2015, 23:10
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
CodeRedAlert skrev:
Finns det fler Kafkor? Den här var inte så märkvärdig.

Franz är väl den vanliga Kafka. Det har definitivt funnits fler, frågan är om de varit författare. :geek:

Processen är nog den vanliga boken, den är inte så märkvärdig. Om man med "märkvärdig" menar svårläst och jobbig.
Annars finns Förvandlingen (Metamorfos), som skall vara något slags idémässig förlaga till filmen Flugan - den, boken alltså, är lite mer märkvärdig i ovanstående betydelse.


27 mars 2015, 00:22
Medlem
Inlägg Re: Vad läser du just nu?
Jo, jag har läst om både Flugan och Förvandlingen och antagligen läst korta utdrag ur båda (eller ena) i skolan någon gång.

Orkar varken med Kafka eller Torgny just nu.
Men jag har en till lånebok som bör få en chans. Ska testa med den när jag orkar.

Fattar inte var min läslusta tagit vägen? Dör den av för mycket häng på internetforum? Man läser ju konstant nu för tiden...fast mestadels kassa, opoetiska inlägg på diverse forum skrivna av folk utan litterära ambitioner. Det kanske dödar lusten på något sätt?


6 april 2015, 16:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron