Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Nördhumor! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Hur vet du att den körde OS/2? Det jag kan sluta mig till av registerdumpen är att den kör 32-bitars flat, men inte så mycket mer.

Hur som helst så är det lika oprofessionellt att visa registerdumpar som skriptfel. 8-)


3 maj 2009, 20:34
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Jag fuskade och läste bildtexten!

http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_ ... eliability

:)


3 maj 2009, 20:43
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Pythagoras fick nog och stack sin cos.

Pythagoras tog saken i egna händer och skakade fram en lösning (sats).


20 maj 2009, 13:18
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Bild

Bankomat på gustav adolfs torg i malmö! :) Ingen vista, ingen win 7, och absolut ingen linux.


23 oktober 2009, 10:02
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Bild

Fler bankomater! :)


17 april 2010, 01:52
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Lokala ica:s info-central hade hängt upp sig (tog ingen bild) och eftersom det var touchscreen så kunde man klicka sig omkring också.. känns konstigt att använda windows som os .. borde väl finnas terminal os som är stabilare borde man ju tycka..


17 april 2010, 01:59
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Savanten Svante skrev:
Bild

Bankomat på gustav adolfs torg i malmö! :) Ingen vista, ingen win 7, och absolut ingen linux.


Samma skrivbordsbakgrund hade också bankomaten vid Odenplan som hickade till och startade om, och svalde mitt kort, just när jag skulle ta ut pengar på trettondagsafton.

Ett tag. Jag stod som ett fån, och väntade tålmodigt för att se om återstarten skulle lyckas ända fram till en fungerande bankomat-vy på skärmen, även om jag väl förstod ganska tidigt att mitt kort rimligen var kört och knappast skulle bli utspottat igen efter den processen.

Det riktigt komiska kom nästan den nästnästa vardag, eller vad det nu var, när jag för första gången skulle ta ut lite cash på ett bankkontor i gengäld och precis har hunnit in fem i tre, fyllt i blanketten, kommer fram, plockar fram mitt leg och - blir nekad uttaget, för legget hade ju gått ut i oktober i fjol. Oj då! :lol:

Tur att pass numera är lika giltig id-handling. Nu är det passet jag måste lära mig komma ihåg att ha på mig om jag ska hämta ut något rek eller så. Ska väl kanske ta och beställa ett nytt leg igen, så man har ett kort som får plats i pluskan i stället...

Dessutom hade jag läskiga problem med att lära mig koden till nya kortet helt hundra på en gång. Lyckades tidigt tänka fel och slå fel kod två gånger och fick kolla noga innan jag gjorde ett nytt försök, och efter att ha hunnit använda kortet några gånger till med rätt kod gjorde jag plötsligt fel en gång till och nojade upp mig, innan koden satt definitivt i bakhuvudet. Det gick banne mig snabbare att lära mig kreditkortsnumret och CVC-koden utantill! (Det kan väl alla? :lol:)


11 maj 2010, 05:08
Moderator
Inlägg Re: Nördhumor!
Det är alltså normalt att ha... Microsoft Windows... i bankomater? :shock:

Jag har länge undrat hur de kan våga ha det på universitet, hos myndigheter och i andra ansvarspåliggande professionella sammanhang, och vad det kostar extra i förseningar och sammanbrott på båda sidor om skärmen (även om man nu inte bryr sig om säkerhetsriskerna), men ändå...


11 maj 2010, 20:08
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Alltså, jag hoppas att ingen aspie-fotograf var i Svedala nu på morgonen. Jag har ingen bild på det hela, men det stod ungefär så här:

Citera:
Loading Rdos operating system....

No kernel to boot up


:?

Jag lade ut en ny version för uppgradering vid midnatt, och den gick snett. Den gamla loadern i terminalen fick inte över hela os-kärnan, och då blev det så. Fick åka dit och byta programflash.


13 maj 2010, 14:38
Medlem
Inlägg Re: Nördhumor!
Du får ju ändra alla dina felmess, så det står "bill gates error" eller nåt. :)


18 juni 2010, 00:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron