Jag måste erkänna att vissa emo-tjejer (och killar!) är jäkligt gulliga, men bara de som fortfarande är tonåringar. Och Cos-play-flickor! Känner mig lite för gammal för stilen själv dock.
Vissa goth-tjejer är snygga också, men hellre en nedtonad romantisk stil då, en det där konstiga rockmodet, eller "partygoth" med vildsinta extensions och fluffiga moonboots.
Annars gillar jag sextitalsinspirerade popflickor, men då ska det vara riktigt 60-tal, Carnaby Street 1966 liksom, mods, Twiggy etc. Och synthare!
På mig själv gillar jag mycket klänningar, gärna retro, inga synliga tryck eller märken, mcyket svart eller småblommigt, lite spets ibland, sällan sneakers eller jeans. Är inte lika sminkad nu som förut, men försöker hålla håret rött och hyn jämnblek.
Fina stilar på killar: halvintellektuella med kavaj över tisha kanske? Lång lugg är alltid en hit, speciellt på blyga killar. Gillar när killar har lite nördiga t-shirt tryck och/eller svarta jeans. Inte så förtjust i sneakers, hellre riktigt snygga skor eller kängor.
Hmm, inget machoideal direkt. Har alltid gillat flickaktiga män, eller intellektuella. Men det finns ju alltid undantag, rätt var det är sticker någon ut för att deras stil är klockren just på
dem och då upphör preferenserna att existera. Gäller tjejer också.
Åh, glömde nästan; alla som ser ut som Brett Anderson (män eller kvinnor) är heta i min bok