Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Snygga stilar! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Snygga stilar!
Vad gillar ni för stilar då?

.....
Helt plötsligt vill jag inte alls delge någon vad jag själv gillar för stilar. Men känn er fria att berätta vad ni gillar.

:roll:

Glansiga skinnimitation-tihgts är hett iaf. Vill ha.
Sedan är jag ute efter en ny utgångsoutfit och passande skor till det. Helst innan fredagen. Faktiskt behöver jag förnya min garderob, dvs. vardagsdelen av den. Lyckas aldrig köpa vettiga kläder till jobbet. Eller aldrig var väldigt borderlinish; men sällan då.

(Klockan halv fyra på natten måste man vara infantil. Annars blir det spöstraff.)
Låt höra.

5 oktober 2010, 03:34
Medlem
Inlägg Re: Snygga stilar!
Slitna jeans. Vanliga collegetröjor, svart eller grått, flanellskjorta. Några stadiga sportdojor.
Lonsdale, inte Lacoste. Svarta, gröna t-shirts.
Svart enkel skinnjacka av 50-talsmodell. Rakat huvud, skäggstubb. Fulltatuerade armar.

5 oktober 2010, 05:49
Medlem
Jag måste erkänna att vissa emo-tjejer (och killar!) är jäkligt gulliga, men bara de som fortfarande är tonåringar. Och Cos-play-flickor! Känner mig lite för gammal för stilen själv dock.

Vissa goth-tjejer är snygga också, men hellre en nedtonad romantisk stil då, en det där konstiga rockmodet, eller "partygoth" med vildsinta extensions och fluffiga moonboots.

Annars gillar jag sextitalsinspirerade popflickor, men då ska det vara riktigt 60-tal, Carnaby Street 1966 liksom, mods, Twiggy etc. Och synthare!

På mig själv gillar jag mycket klänningar, gärna retro, inga synliga tryck eller märken, mcyket svart eller småblommigt, lite spets ibland, sällan sneakers eller jeans. Är inte lika sminkad nu som förut, men försöker hålla håret rött och hyn jämnblek.

Fina stilar på killar: halvintellektuella med kavaj över tisha kanske? Lång lugg är alltid en hit, speciellt på blyga killar. Gillar när killar har lite nördiga t-shirt tryck och/eller svarta jeans. Inte så förtjust i sneakers, hellre riktigt snygga skor eller kängor.

Hmm, inget machoideal direkt. Har alltid gillat flickaktiga män, eller intellektuella. Men det finns ju alltid undantag, rätt var det är sticker någon ut för att deras stil är klockren just pådem och då upphör preferenserna att existera. Gäller tjejer också.

Åh, glömde nästan; alla som ser ut som Brett Anderson (män eller kvinnor) är heta i min bok ;)

6 november 2010, 21:16
Medlem
Fröken/Lärarinne-stilen á la 50- eller 60 tal tycker jag är jättesnyggt. Olika sorters klänningar och kjolar med tröjor och strumpbyxor som matchar varandra. Till det höga svarta stövlar.

På män: Skjorta med svarta byxor, eller jeans.

8 november 2010, 05:36
Medlem
Trivsamhet som stil... det är något alla kan och bör unna sig.

8 november 2010, 20:32
Medlem
På killar: Sluskiga byggjobbarstilen, friluftsutstyrsel med pösiga byxor och kängor mm, lösa och lediga träningskläder, jeans men OBS! ej slimfit eller med hela röven utanför.
Gärna sneakers eller kängor till.

Allt uppklätt blir så...uppklätt.

Fast jag är inte så klädfixerad. Vem bryr sig om vad killen har på sig? Jag tittar nog på andra saker.
För tjejer funkar det mesta.

Egentligen är det viktigaste att man bär upp sina kläder istället för tvärtom. Den snyggaste outfiten är när man knappt märker vilka kläder någon har på sig för att personen är så mycket sig själv och helt lysande vacker just så.
Själv gillar jag ganska anspråkslösa kläder som smälter samman med min kropp...
Det fiffiga är att försöka se bra ut ändå, även klädd i mer eller mindre lump. Mycket mer intressant.

*tänker hårt och mödosamt*
Jo, det handlar nog om att jag faktiskt inte är så intresserad av kläder utan av hur kroppen under kläderna ser ut. Kläderna ska ju framhäva fysiken under dem, inte vara själva blickfånget. Är inte intresserad av accessoarer heller. Alls.
Fram med kroppen säger jag.

9 november 2010, 09:29
Medlem
En vacker kvinna med drag av sunkighet

9 november 2010, 14:26
Medlem
dia3 skrev:
En vacker kvinna med drag av sunkighet

Är det en stil du gillar eller en reflektion över något specifikt?

Jag skulle kanske önska mig lite mer känsla för stil eller en mer enhetlig smak men det slutar alltid med att jag sunkar runt i sambons avlagda supermysiga tröjor och klagar över att jag inte hittar något vettigt i min egen garderob.

9 november 2010, 22:37
Medlem
dia3 skrev:
Trivsamhet som stil... det är något alla kan och bör unna sig.

:) Ja, det låter bra!

9 november 2010, 22:39
Medlem
CodeRedAlert skrev:
På killar: Sluskiga byggjobbarstilen, friluftsutstyrsel med pösiga byxor och kängor mm, lösa och lediga träningskläder, jeans men OBS! ej slimfit eller med hela röven utanför.
Gärna sneakers eller kängor till.

Inte för att jag tänker på stilar men detta var ungefär vad jag har i garderoben eller rättare sagt
på stolar och golvet och andra horisontella ytor

10 november 2010, 00:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.