Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 309, 310, 311, 312, 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag ska bli en hattifnatt när jag blir stor.


2 maj 2017, 20:04
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
.


2 maj 2017, 20:06
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Hej, det är jag som är Hercule Poirots mustach: Jag äter mycket vax, gör det ni också.


2 maj 2017, 20:22
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Zombie skrev:
Citera:
Bu törenler daha sonraları kutsal evlilik (hieros gamos) adını alır. Önceleri seçilmiş bir rahibe ile yaz bitiminde kurban edilecek, topluluktan bir erkek tarafından gerçekleştirilir. Bu kuttörende doğum ve yaşam döngüsünün eril ilkesi/tasarı, yeniden yaşam vermek/bulmak üzere, kendini kurban etmek ve yeraltına çekilmek zorundadır. Bu törenler, on üç ay çeken ay takviminin on üçüncü ayının son artık gününde yapıldığından, “13” rakamının uğursuzluğu tasarıyla evrilerek günümüze ulaşmıştır. Bu artık günde, ana tanrıça putunun önünde yapılan törenler sırasında coşkuyla kendini kaybeden erkek, erkeklik örgenini kökünden keser. Kesilen örgen putun dibinde toprağa gömülür (toprağı/dişi ilkeyi döllemek). Ayrıca örgenle birlikte kesikten akan kan da “toprağı/dişi ilke”yi döller. Bugün Anadolu’da sünnet derilerinin toprağa gömülmesindeki tasar da buradan gelmektedir. Ayrıca cinsel örgenin kökünden kesilme tasarının yumuşatılarak “sünnet” olgusuna dönüştüğü aktarımları da vardır.

Säger också något om elfenbenstorn. Frågan är vad.


Google Translate skrev:
These ceremonies later take the name of holy marriage (hieros gamos). It is performed by a male from the community who will be sacrificed at the end of the summer with a previously chosen nun. In this context, the masculine principle of birth and life cycle has to sacrifice itself and go underground, in order to revive / find life. Since these ceremonies were held on the last residual day of the thirteenth month of the lunar calendar, which attracted thirteen months, the lu 13 ”bad luck of the figure evolved with the draft. On this day, the man who lost his enthusiasm during ceremonies in front of the idol of the mother goddess cuts the pattern of masculinity. The incised pattern is buried in the bottom of the idol (fertilizing the soil / female principle). In addition, blood flowing through the incision with the sample fertilizes the “soil / female principle.. This is where the foreskin is buried in Anatolia today. There are also transfers in which the bill of eradication of the sexual pattern is softened and transformed into a “circumcision” phenomenon.


"Elfenbenstorn" :07:


13 september 2019, 06:52
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
När du möter en människa som sträcker på sig och säger -"Det här kan jag!"

Vänd dig om och spring i motsatt riktning.


5 oktober 2019, 02:17
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Det här kan jag!


12 oktober 2019, 23:58
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Det Magnifika UFO skrev:
När du möter en människa som sträcker på sig och säger -"Det här kan jag!"

Vänd dig om och spring i motsatt riktning.



Schueberird skrev:
Det här kan jag!



Bild


13 oktober 2019, 22:21
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Vem av dem är det som kan nå't?

...eller är det så att de turas om att kunna nå't, med tanke på att de springer åt växelvis ena och växelvis andra hållet? Det förklarar dock inte varför de båda springer, men kanske hade animatörerna grubblat på livets stora gåtor under en sömnlös natt och glömde därför låta de två även turas om att springa, medan den andra står still och sträcker på sig.

...och vad är det för film som visas på televisionsapparaten i bakgrunden? Springer även de marknära molnen ifrån någon som kan nå't och sträcker på sig? Var är källan till deras plötsligt påtvingade löpning?


14 oktober 2019, 19:20
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag måste även säga att jag är imponerad av deras lungkapacitet; den tycks utan slut.


14 oktober 2019, 19:23
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
...vi groggar på lingon och geta-skit...


15 oktober 2019, 22:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 309, 310, 311, 312, 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron