Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
having an aspie moment.. :) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg having an aspie moment.. :)
Bild

2 juni 2010, 21:43
Medlem
Inlägg Re: having an aspie moment.. :)
Bild

6 juni 2010, 08:22
Medlem
Jag ser alltid frånvarande ut.

Det finns förresten en oskriven regel bland friluftsmänniskor som säger att man hejar på människor som man möter ute i vildmarken och jag fick tillfälle att fundera på den igår när jag var ute: Äldre skogsfolk känner med få undantag till den och på dessa är det därför så gott som alltid riskfritt att heja, men med yngre är det svårare; de kan ha föräldrar som har lärt dem regeln och då är det lugnt, men man kan aldrig riktigt veta. Ibland kan man gå efter kläderna; träningsoverall (särskilt om den ser ny ut) = känner inte till regeln, välanvända halvnötta byxor med mycket fickor = känner till regeln, men lika ofta kan det slå fel. En hälsning på fel person kan tolkas som att man försöker ragga (hur många åker egentligen ut i skogen för att ragga :roll: menmen...): "Varför hälsade han för? Äckelgubbe!", medan en utebliven hälsning till rätt person kan tolkas som att man är otrevlig: "Varför hälsade han inte för? Äckelgubbe!".

Ibland möter man ett ungt heteropar varav enbart tjejen känner till regeln. Killen blir då sur för att han tror att man försöker ragga på hans kvinna ((hur många åker egentligen ut i skogen för att ragga :roll: menmen...)).

6 juni 2010, 14:18
Moderator
Ja, det där ja. En sak som är enklare på en full stadsgata...

Och i Sydtyskland skulle man rentav hälsa "Grüß Gott" fast jag finner det knivigare än så vad som är "Gud".

Men bli tagen för raggare, ska man behöva riskera det så länge man inte råkar gå på någon som har satt sig och dragit ner byxorna? *oskyldigt klolös smiley*

Grymt imponerad av din kondition och företagsamhet förresten.

6 juni 2010, 20:07
Medlem
Zombie skrev:
Och i Sydtyskland skulle man rentav hälsa "Grüß Gott" fast jag finner det knivigare än så vad som är "Gud".

Enligt två källor på internet, så är det en kortform för "Gud välsigne dig!". Jag hörde det sägas även i Österrike (framförallt under bergsvandringar) de gånger jag har varit där.

Zombie skrev:
Men bli tagen för raggare, ska man behöva riskera det så länge man inte råkar gå på någon som har satt sig och dragit ner byxorna? *oskyldigt klolös smiley*

Det kanske bara är jag som är nojig, men de gånger jag hälsat på unga kvinnor ute i skogen, så har jag oftast fått en konstig blick tillbaka, så nu för tiden hälsar jag bara om de hälsar först. Möjligen kan jag kasta en blick åt deras håll, men sådant kan ju också feltolkas.

Förresten har jag minst en gång råkat gå på kvinnor med byxorna nere ute i skogen (men faktiskt även en gång inne i staden) :lol: :oops: Vid ett sådant tillfälle rekommenderas det att man stannar och hälsar och pratar om vädret medan de sitter med rumpan i och släpper detsamma etc... :lol: eller kanske inte... Senast det hände (det var förvisso flera år sedan) tittade jag bort och gick skyndsamt därifrån.

Zombie skrev:
Grymt imponerad av din kondition och företagsamhet förresten.

Det där ankyter rätt direkt till det Pemer skrev här: viewtopic.php?p=8961#p8961 I alla fall vad det gäller företagsamheten - bra grundkondition har jag i alla fall. Min företagsamhet kan kanske tyckas god i och med att jag oftare skriver om sådant som jag har gjort än om sådant som jag inte har gjort. Å andra sidan får jag kanske mer gjort än andra, så det är väl relativt.

7 juni 2010, 00:56
Moderator
Hoppas det framgick att det där om raggning var galghumor... fast om inte jag så var ju du rolig sedan.
Så ofta jag också har fått anledning att undra hur utsatta kvinnor egentligen måtte känna sig för jämnan (när jag har haft styrka att inte ta det personligt...).

Om företagsamhet: jo, jag vet.

7 juni 2010, 01:44
Moderator
Ett av de få sammanhang där jag skulle önska mig och andra helt "fri" företagsamhet...

7 juni 2010, 02:02
Medlem
Vilket sammanhang?

7 juni 2010, 03:26
Moderator
Schueberird skrev:
Det där ankyter rätt direkt till det Pemer skrev här: viewtopic.php?p=8961#p8961 I alla fall vad det gäller företagsamheten - bra grundkondition har jag i alla fall. Min företagsamhet kan kanske tyckas god i och med att jag oftare skriver om sådant som jag har gjort än om sådant som jag inte har gjort. Å andra sidan får jag kanske mer gjort än andra, så det är väl relativt.

7 juni 2010, 13:32
Medlem
Menar du sammanhanget "att komma iväg på evenemang" eller kanske "att skriva om saker man inte får gjorda"?

7 juni 2010, 14:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.