Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Idag ska jag...
...inte göra så mycket mer förutom äta middag och data lite.

Men i den här tråden kan man skriva sina planer för dagen och checka av om allt blev gjort efteråt.
Eftersom jag flyttat hit verksamheten från ett annat forum nu så behöver jag en sådan tråd.
Ifall någon undrar. ;)


18 maj 2010, 19:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag skulle följa med till färgbutiken och bestämma vilken vägg och golvmatta farsan ska ha i badrummet, och det gjorde jag. Kommer att bli skitsnyggt.
Vägg:
Bild
Golv:
Bild

Sedan blev jag sjuk av värmen, det fanns inte med i planeringen. Klarar banne mig inte sommarvärme.


18 maj 2010, 21:16
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag har idag uppnått ett delmål i ett av mina pågående privata projekt, vilket tog knappt en vecka. Annars var ett av dagens mål att baka veckans bröd, vilket jag faktiskt har gjort (1 limpa + 9 småbröd). Ett mål som jag inte har uppnått var att laga och äta middag (provsmakning av bröd räknas inte), men det är väl inte för sent än (jag har 2 minuter på mig...).


18 maj 2010, 23:58
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Snart får du allt redogöra för dina privata projekt, Schueberird! Blir helt nyfiken här ju.

Idag ska jag träffa en person klockan tre. Tänkte träna innan dess men det hinner jag ju inte alls, ser jag nu. Fastnade i duschen, vilket inte var speciellt miljövänligt. :(

Kanske efter då.


19 maj 2010, 12:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag är det äggvak.


19 maj 2010, 16:44
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
*undrar vad äggvak är för nåt*

Själv planerar jag en schawarmapizza.


19 maj 2010, 16:54
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Äggvak= Han bevakar en kvinna med ägglossning så hon inte kommer undan.

Har gjort det jag skulle - CHECK.

Nu tänker jag ta det lugnt, äta middag senare och sedan ta en sen promenad.


19 maj 2010, 18:42
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Fan, idag skulle jag ju komma iväg till netonnet och köpa en DVD-spelare igen när jag äntligen har pengar, och gå och se nyinspelningen av Terror på Elm Street. Men har fastnat i en horribel dygnsrytm, med dygnsvilan förlagd under kontorstid. Eller rättare sagt, lyckades senarelägga det några timmar till idag, till sänggång strax efter 11 och vaknade 19.54. Jag tror jag blir galen...

I morgon ska jag fanimig hålla mig vaken... (sade jag igår kväll och natt också...)


19 maj 2010, 21:17
F.d. exec
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
...inte göra så mycket mer förutom äta middag och data lite.

Men i den här tråden kan man skriva sina planer för dagen och checka av om allt blev gjort efteråt.
Eftersom jag flyttat hit verksamheten från ett annat forum nu så behöver jag en sådan tråd.
Ifall någon undrar. ;)

Vilket roligt initiativ! Det har jag aldrig sett tidigare.

Det blir nästan som en online-dagbok.

Min "att göra"-lista för dagen (lite censurerad):
[X] Jag väger mig.
[X] Jag tränar en timme på Friskis & Svettis kl. 8-9.
[-] Jag undersöker konsekvenserna av att studieanmäla sig eller ej.
[-] Jag returnerar Sto:s skitfaktura.
[-] Jag fakturerar [pastorn].
[-] Jag tar itu med problemet [gammal kund].
[X] Jag följer upp [fruns] sjukskrivningsproblem med Försäkringskassan.
[X] Jag deltar i Fenix självhjälpsgrupp kl. 18-20.
[X] Jag lämnar Big Bag, ståltråd och murarplatta hos [kund].
[ ] Jag återkommer till [revisorn].
[X] Jag återkommer till [brevvän] under kvällen.
[X] Jag förbereder "MC-semester" på fredag.
[ ] Jag skickar in betyg till studera.nu/VHS.
[ ] Jag planerar morgondagen.

Uppriktigt talat så har den enskilt mest tidskrävande aktiviteten idag varit att 1) shoppa och 2) skriva brev till "brevvännen". På fredag så skall jag ta motorcykeln ner till High Chaparral vid 12-tiden och gå en gruskörningskurs för MC som sträcker sig från fredag kväll till lunchtid på söndag. Det blir förmodligen det närmaste en "semester" jag kommer i år. Jag är rädd att såväl instruktören som de andra deltagarna kommer titta på mig som om jag vore helt efterbliven om jag anländer till utbildningen i min vanliga MC-klädsel; t-shirt/sweatshirt och jeans. Alltså har jag har varit på stan löst problemet med att köpa 1 nytt fräscht visir för säsongen, 1 par MC-byxor (MC-jacka har jag sedan tidigare) och 1 par MC-skor och plåster och buntband och helosan och kirurgtejp. Fit for fight, alltså.

Bild

Jag hade ursprungligen för avsikt att köpa ett nytt kontrastvisir (ett rödfärgat visir alltså) i MC-butiken. När jag väl kom dit så stod det en söt liten tjej bakom disken och sa att det vore snyggt och tufft med ett (dubbelt så dyrt) "silverspegel"-visir istället. Jag ba; "jaaa, det kanske vore käckt" och impulsköpte det.

Bild

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är coolt eller töntigt. En tanke är att polisen kanske börjar försöka stoppa mig för att de tar mig för en blatte/neger när de inte ser något av ansiktet genom "silverspegel"-visiret, det vore jobbigt. Bra eller anus? Vad säger ni? Ser det löjligt ut?


19 maj 2010, 21:31
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Du är lite cool med hjälmen på men for the love of God!!! -
Du behöver sota din hals eller brun-utan-sol´a den en hel kväll. Annars kommer poliserna inte fatta att du är svart och tar dig för en störig WT-kille med issues.

Herregud vilken skam, gör det NU!!!!


19 maj 2010, 22:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron