Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Säl i skogen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Säl i skogen
Nån hittade en säl i skogen.

Corren gjorde en omröstning:

Bild


25 mars 2013, 20:51
Moderator
Inlägg Re: Säl i skogen
:shock:

Men hur kunde de i vår tid, på en tidning, ha glömt alternativet "havsnivån stiger. Du vill sätta dig i säkerhet, människor ska bo högre upp på land än sälar"?

Dock kanske inte man ska be sin fiende dra åt skogen. Det kan hända att hen då upptäcker något som gör hen känd.


25 mars 2013, 22:35
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Behövs det verkligen en ny tråd för varje liten artikel du hittar, Svante? Hur roligt det än är, så finns det väl inte så väldans mycket att diskutera kring det och passar bättre i andra, redan existerande trådar.


25 mars 2013, 23:55
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Vilken diss av den snälle Svanten.

Sluta dissa - börja hissa!

Eller kanske en mastodonttråd med putslustiga, märkliga och på annat sätt minnesvärda artiklar? Efter varje ny post där gör vi vågen.


26 mars 2013, 01:47
Moderator
Inlägg Re: Säl i skogen
Det kan faktiskt vara en idé. Synd på allt roligt (och inte sällan även belysande *drar ett strå djupt allvar till tråden*) Svante hittar att det bara försvinner faktiskt.


26 mars 2013, 02:00
Moderator
Inlägg Re: Säl i skogen
Förresten saknas alternativet: återbördar sälungen till hens föräldrar, direkt eller via snuten.

Fast så klart, den orten heter egentligen Selen (Fäboden). Eller Sela om man ska vara noga. Som så många andra svenskar trodde artonhundratalets lantmätare att de klarade sig utan både språkexpertis och att lyssna på lokalbefolkningen. :05: Det är förstås därför det inte fanns med på Correns lista. :04:


26 mars 2013, 02:30
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Schueberird skrev:
Behövs det verkligen en ny tråd för varje liten artikel du hittar, Svante? Hur roligt det än är, så finns det väl inte så väldans mycket att diskutera kring det och passar bättre i andra, redan existerande trådar.


Näe, det behövs inte. Jag tror jag försöker öka aktiviteten här, och ... så är jag pinsamt dålig på att hitta bra relevanta trådar att posta i. Tex hittade jag inte roligabildertråden till den här.


26 mars 2013, 03:06
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Sälbiff, LÄTT! :09: :07:


26 mars 2013, 09:26
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:
Behövs det verkligen en ny tråd för varje liten artikel du hittar, Svante? Hur roligt det än är, så finns det väl inte så väldans mycket att diskutera kring det och passar bättre i andra, redan existerande trådar.


Näe, det behövs inte. Jag tror jag försöker öka aktiviteten här, och ... så är jag pinsamt dålig på att hitta bra relevanta trådar att posta i. Tex hittade jag inte roligabildertråden till den här.


Ny säl! Nu på cykelbanan!

http://www.expressen.se/nyheter/snacka-om-salsynt-fynd-pa-cykelbanan/


29 mars 2013, 22:35
Medlem
Inlägg Re: Säl i skogen
Näeförresten! Inte på cykelbanan! På CYKELBANANAN!

Bild


29 mars 2013, 22:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron