Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Eurovision Song Contest 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Eurovision Song Contest
Tråden för allt som har med Eurovision Song Contest att göra.

Ikväll är det final för årets Eurovision! Jag och Xzirie ska bevittna spektaklet på gayklubb. I väntan på att tävlingen ska börja sitter jag hemma och tittar på mina Eurovision-favoriter genom tiderna. Samtliga har hög what-the-fuck-faktor och nu skall jag inleda tråden genom att dela med mig av dem:



1. Alf Poier - Weil der Mensch zählt. Österrikes bidrag år 2003. Den här bör alla se!



2. Ping Pong - Sameyach. Israels bidrag år 2000. Jag har länkat till den förr.



18 maj 2013, 16:49
Avslutat konto
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
3. Lou - Let's Get Happy. Tysklands bidrag år 2003. Artistens brytning är fantastisk!



4. Zdob si Zdub - Boonika Bate Doba. Moldaviens bidrag år 2005. Titeln betyder ungefär "Mormor/farmor spelar trumma".



18 maj 2013, 16:56
Avslutat konto
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
5. Stefan Raab - Wadde Hadde Dude Da. Tyskland bidrag år 2000. Att den här låten blev röstad till vinnare i Tyskland visar väl på hur liten del av befolkningen som tar tävlingen på stort allvar. :mrgreen:



6. Buranovskiye Babushki - Party For Everybody. Rysslands bidrag år 2012. Söta tanter.



18 maj 2013, 17:02
Avslutat konto
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
7. Lordi - Hard Rock Hallelujah. Finlands bidrag år 2006. De vann hela tävlingen.



8. XXL - 100% Te Ljubam. Makedoniens bidrag år 2000. Jag tyckte om den här när det begav sig... Jag var 9 år då.



18 maj 2013, 17:08
Avslutat konto
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
9. Sun Stroke Project & Olia Tira - Run Away. Moldaviens bidrag år 2010. Tuff scenshow.



10. t.A.T.u. - Ne Ver Ne Boysia. Rysslands bidrag år 2003. Jag var galen i t.A.T.u. som liten.



18 maj 2013, 17:23
Medlem
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
:D

Några av mina absoluta favoriter genom tiderna (ja, seriöst):

Storbritannien 1996:



Slovenien 2001:



18 maj 2013, 17:24
Medlem
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
Grym låt med en ganska WTF och inte så lite creepy scenshow, Albanien 2009:



18 maj 2013, 17:30
Moderator
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
Någon som vet hur det gick med det här?

https://www.allout.org/en/actions/eurovision?utm_source=platform&utm_medium=email&utm_content=english&utm_campaign=eurovision&t=dXNlcmlkPTk1NDU5MTEsZW1haWxpZD0yMTkwNQ==

(Turkiet ville visst hoppa av om inte en kyss mellan två kvinnor censurerades, och folk i Eurovisionsledningen var beredda att censurera den i rädsla för att fler länder skulle hoppa av. Protestlista att skriva på om det fortfarande är aktuellt.)


18 maj 2013, 18:43
Medlem
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
Zombie skrev:
(Turkiet ville visst hoppa av om inte en kyss mellan två kvinnor censurerades, och folk i Eurovisionsledningen var beredda att censurera den i rädsla för att fler länder skulle hoppa av. Protestlista att skriva på om det fortfarande är aktuellt.)
Tillåts hångel mellan olikkönade?


18 maj 2013, 18:55
Moderator
Inlägg Re: Eurovision Song Contest
Har inte sett det, men hångel verkar det inte ha varit, utan en snabb kyss i slutet av ett framförande eller något sådant. Vet inte hur det är med sådana över könsgränsen för tillfället, men jag tror inte Turkiet skulle hota att dra sig ur ett sådant här evenemang för en sådan.


18 maj 2013, 19:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron