Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag var ute och cyklade och en bil förföljde mig, varpå jag vek av från vägen och sneddade över en parkeringsplats. "Ska vi följa efter?" Jag snirklade runt på parkeringsplatsen för att undkomma mina förföljare och hittade en cykelväg som ledde tillbaka uppför en långsmal klippa längs med parkeringsplatsen. Klippan dolde mig och jag trodde mig ha undkommit, men plötsligt hamnade jag i en återvändsgränd med höga klippväggar runt om. Någon som var väldigt lik mig stod vid vägkanten och hojtade om något och jag tänkte att det var åt den osynliga kameramannen bakom mig, vilken strax efter langade över en pistol till personen som var väldigt lik mig.

Sedan befann jag mig i änden av en lång stallkorridor med bås på höger sida och fönster på den vänstra. Jag började gå för att ta mig ut, passerade en dörr som stod och slog i vinden, men fortsatte vidare. I ett större utrymme till höger stod mannen med pistolen och såg väldigt sjuk ut i ansiktet. Shit! Jag försökte gömma mig, men det var för sent: "Säg inte åt mig att inte göra det jag ska göra!" Mannen riktade pistolen mot mig, som jag nu såg var av solitt trä. Jag grabbade tag i hans hand och bände tillbaka den, så att pistolen riktades mot hans tinning. Mannen skrattade elakt och jag släppte taget om hans hand. Han avlägsnade sig baklänges alltmedan hans elaka skratt fortfarande kunda höras. Jag tänkte att jag skulle ladda in en gammal gamesave, eftersom det här uppenbarligen inte var rätt, och försöka igen genom att ta mig ut genom den i vinden slående dörren innan mannen upptäckte mig, men det blev aldrig av innan jag vaknade.

Som avslutning var det något om ett slott och en svensk kändis som tydligen tagit av sig kläderna vid nämnda slott. Bilder förevisades av ditresta journalister.


16 oktober 2015, 18:09
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Tillägg:
Innan jag kom in i stallet befann jag mig i ett mycket litet rum och var tvungen att dra på mig stora, gula gummihandskar och på något sätt hantera viktiga grejer, som föll ner på ett bord från ett ventilationsliknande rör, innan jag kunde lämna rummet.


16 oktober 2015, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hmm.^^

Jag hade en repetitionsdröm som liksom gick på repeat hela natten. Scenen var ganska kort: En rödlätt kvinna skulle nånting med nånting.
Har glömt handlingen men det var rip off från en kortare scen i texten jag tänkte skriva och försökte gestalta i tankarna innan jag somnade.
Det konstiga var att kvinnan växte i omfång för varje sekvens. Till slut var hon jättetjock.


16 oktober 2015, 23:47
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hon kanske var gravid!?

Har ni förresten någonsin drömt om en annan dröm (det vill säga haft en dröm som handlat om en annan dröm)?


17 oktober 2015, 03:20
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Nä, hon var inte gravid. Temat i tv-programmet jag tittade på under kvällen var män som tänder på fetma...hon blev liksom attraktivare allt eftersom. Och väldigt tjock.
;)

Nej, tror inte att jag drömt om en annan dröm...men fortsatt att drömma i en drömföljetong, som man känner igen sig i. Men kan inte komma ihåg att jag skulle ha drömt att jag drömmer en annan dröm.


17 oktober 2015, 13:07
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Men kan inte komma ihåg att jag skulle ha drömt att jag drömmer en annan dröm.


Inte jag heller, men jag satt och funderade på det häromdagen - och särskilt på hur det skulle kunna fungera i praktiken.


17 oktober 2015, 22:06
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det började med att jag köpte knäckebröd, men övergick sedan i en sådan där typisk stressdröm där de enklaste saker bara blir mer och mer komplicerade.

CodeRedAlert skrev:
Hmm.^^


Ja?


20 oktober 2015, 05:21
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det finns en svag bild av en dröm kvar som jag hade härom natten. Om att jag födde något, kanske ett barn, kanske en slemmig klump.
Det gick väldigt lätt iaf.

I natt däremot hade jag en fin och jobbig dröm. Först var vi hela familjen på en semesterort, badade i kvällningen och promenerade längs långa sandstränder. Sedan missade vi flyget hem, hotellpersonalen var ickehjälpsamma och allt gick fel.


5 november 2015, 14:19
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har drömt och sedan drömt att jag vaknat och berättat om drömmen jag drömde för dem som jag drömt om. Det har hänt mer än en gång.


9 november 2015, 00:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag satt på ett tåg och ett blått slott var hela tiden synligt som en hägring längs spåret medan vi närmade oss en dunge som på bägge sidor omgav spåret och vars trädkronor bildade som en tunnel över spåret. Jag visste att vi i dungen närmare oss det gula slottet och att det ingick som en mycket viktig del i min resa att jag tog mig till dessa slott.


12 november 2015, 04:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 93, 94, 95, 96, 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.