Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
sugmundfreud skrev:
Sliten. Kunde inte sova i natt pga andnöd. Slumrade till och vaknade av att jag kunde andas in, men inte ut. Fick upp en massa vatten när jag hostade, tror det kom från lungorna?!

Googla på "vatten i lungorna", kolla litet sånt här, ringa sjukvårdsupplysningen (kanske med förberedande stolpar på lapp)?


21 september 2011, 16:26
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
sugmundfreud skrev:
Sliten. Kunde inte sova i natt pga andnöd. Slumrade till och vaknade av att jag kunde andas in, men inte ut. Fick upp en massa vatten när jag hostade, tror det kom från lungorna?!

Det kan ju vara en tanke att du ringer sjukvårdsupplysningen istället.
Det troligaste är väl att det kom i från magen men annars är det nog dags för ett akutbesök.


21 september 2011, 21:39
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Google[Bot] skrev:
sugmundfreud skrev:
Sliten. Kunde inte sova i natt pga andnöd. Slumrade till och vaknade av att jag kunde andas in, men inte ut. Fick upp en massa vatten när jag hostade, tror det kom från lungorna?!

Det kan ju vara en tanke att du ringer sjukvårdsupplysningen istället.
Ja nog låter det som läge att prata med sjukvårdsupplysningen.


21 september 2011, 22:16
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Eller 112 nästan.

Jag har "ryggskott" men jag överlever nog.


21 september 2011, 22:20
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Tänk om jag hade kunnat förmedla det till de damer som gav mig mitt case!
Kan du inte det...?


Såvida de inte har börjat planera sina hundraårspartyn så tror jag dessvärre inte det. Inte de damerna.

Krya på dig! Och sugmundfreud också!

Och tack för berömmet, Zombie! :oops: Fast det är framför allt damerna själva som har något att komma med. Eller hade...


22 september 2011, 19:02
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag blir fortfarande lika förstummad varje gång jag tänker på det du sysslar med på ditt jobb, Incognita.
Eller den du är, helt enkelt.

Det är stort!

Min dagsform är kall och frusen men tamigfan om jag inte nästan är lycklig på nåt vänster.
Magsjuk dock.

Det är höst. Känns okej.


23 september 2011, 15:20
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
På väg hem från skruvaffären tog jag en extra sväng på cykeln, vilket var en dålig idé med tanke på hur lite jag ätit de senaste dagarna, vilket som sagt märktes på formen.


23 september 2011, 19:21
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Schueberird skrev:
Det är vattnet från källaren som kommer upp... Snart kommer det upp svarta hårstrån också. Sedan hittar du en gammal övertäckt, djup brunn i källaren.

Vi har inte hittat hålet till djupborrningsbrunnen, faktiskt! Så du kan vara något på spåren där. Svarta hårstrån i halsen...eeew.


24 september 2011, 17:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Roligt att höra av dig. Jag har varit orolig. Tar du hand om lungorna eller vad det nu är?


24 september 2011, 17:17
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
sugmundfreud skrev:
Sliten. Kunde inte sova i natt pga andnöd. Slumrade till och vaknade av att jag kunde andas in, men inte ut. Fick upp en massa vatten när jag hostade, tror det kom från lungorna?!

Googla på "vatten i lungorna", kolla litet sånt här, ringa sjukvårdsupplysningen (kanske med förberedande stolpar på lapp)?

Åh, här sitter ju ni och försöker hjälpa mig, schysst!

Hmm, stämmer in på vätskebildning i lungsäcken orsakad av reumatism. Har haft sådana här symptom sedan 13 års ålder, så jag överlever nog.
Men jag måste nog ta tag i att få remiss till reumatolog. Vet ju ej vad för reumatism jag har.

Nu har jag feber också till råga på allt. Suck. Har varit vaken hela natten i flera dagar nu och hostat och spytt. Hoppas bara det inte blir lunginflammation den här gången.


24 september 2011, 17:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron