Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
sugmundfreud skrev:
Jag önskar jag vore död.
Som vanligt önskar jag inte det. Särskilt inte en så rikt begåvad människa. Men jag förstår att man kan önska det, det gör jag. Fan...


29 augusti 2011, 23:19
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Tar jag magnecyl svullnar hela ansiktet upp. Paracetamol hjälper inte.

Har du försökt med sprit? :02:


31 augusti 2011, 23:22
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Med det här inlägget har vi 892 svar i tråden, så även detta smalspår är alldeles strax nedlagt.

Har Koden smittat mig via datorn? Eller vem det nu var som var förkyld nyss.


31 augusti 2011, 23:56
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Det var säkert jag. Alla i hela Bromma är förkylda. :(


1 september 2011, 12:26
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
nallen skrev:
Incognita skrev:
Tar jag magnecyl svullnar hela ansiktet upp. Paracetamol hjälper inte.

Har du försökt med sprit? :02:


Det har samma bieffekter som ibumetinet (plus fler) men utan den önskade verkan. Men nacken har blivit lite bättre av sig själv.

Jag har mått väldigt konstigt den senaste tiden, känt mig mer och mer förvirrad, haft huvudvärk, annan värk, värmevallningar, feberkänsla, tunnelseende, osammanhängande tankar och en känsla av att vara i en glaskupa (mer än annars). Jag tror att den senaste dosen av ritalinet helt enkelt har varit för hög, så idag har jag på eget bevåg justerat ner den. Jag mår redan bättre. Det påminner mig om att jag skall ringa psyk angående dosjustering. Nu.


1 september 2011, 13:10
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Skönt i alla fall att tankarna har lossnat nu, och är rörliga igen. Det började kännas som att jag hade knäck i hela kolan. Eller hur man nu säger... :P Som att alla tankarna var dubbelexponerade och alla negativen hopklibbade och fyllde kraniet till bristningsgränsen.

Nu känner jag bra effekt. Det känns lätt att tänka. Tankarna är klara och flyr inte iväg från mig. Som att cykla när man en gång har lärt sig - om man nu vore en sådan som hade hyfsad automatiseringsförmåga. Att tänka är lättare än att cykla. Att cykla är lite läskigt (och tär så oerhört på humöret i uppförsbacke, eftersom fysisk ansträngning triggar mina tics). Tänk att det kan vara så lätt att tänka!

Fast man kanske borde få lite av tänkandet på pränt. I linjär form. Jag har inte betalt för att tänka fritt, utan för att tänka produktivt. Alltid finns det en hake.

Men jag är oerhört lättad över att slippa gå med den där susande förvirringsdimman i huvudet en dag till. Igår kväll var det t.o.m. svårt att gå från tanke till handling i så banala angelägenheter som att föra ett vattenglas till munnen. Ett virrvarr av associationer åt alla håll är klart att föredra framför det tillståndet.

Ta aldrig för mycket metylfenidat!

Jag fattar inte att det kan finnas en marknad för ritalin som drog. När en så liten justering av medicinsk dos kan göra så stor skillnad - från ypperlig effekt till mental härdsmälta, och sedan tillbaka igen efter justering tillbaka - har jag väldigt svårt att förstå hur någon kan vilja ta större doser av preparatet och helt i onödan.

(Hoppas det går att komma fram till psyk nu då... Sabla upptagetton!)


1 september 2011, 13:43
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Puh! Jag kom på att jag har ett direktnr. Lättnad!


1 september 2011, 13:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Vill verkligen slippa vetskapen att livet kan vara uthärdligt. För andra. Eller kunde ha varit för mig, om (inte) jag hade... och... och... eller...


1 september 2011, 17:21
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har bestämt att koffein och metylfenidat är mycket nära släkt.
Inget av dem går att överdosera för då känns det som att hjärtat ska explodera man får ångest och mår piss.


1 september 2011, 18:46
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Google[Bot] skrev:
Jag har bestämt att koffein och metylfenidat är mycket nära släkt.
Inget av dem går att överdosera för då känns det som att hjärtat ska explodera man får ångest och mår piss.


Agreed.

Men konstigt nog tål jag metylfenidat avsevärt bättre än koffein. :?

Nu har jag fått dosen justerad enligt önskemål, och skillnaden är total. Bättre än så här blir det inte med den medicinen. Resten får jag leva med. Det må vara hänt. Visst hade jag en liten förhoppning om att den högre dosen (=normaldos) skulle supertrimma min hjärna så att alla mina svårigheter skulle försvinna som genom ett trollslag, men det är bara att inse: Ain't gonna happen. Ni får stå ut med mig ändå. :mrgreen:


2 september 2011, 19:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron