Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mnjäe... Det tror jag inte. Varför i hela fridens namn skulle jag behöva en så komplicerad omskrivning av något så elementärt? Grejen var nog att jag glömde bort att ta hand om henne för en stund, men det var ju inte så konstigt eftersom hon var så väl kamouflerad (hon låg på ett bord bland andra pennor).

Så... Jag antar att hon är en undertryckt aspekt av mig själv, en som jag lyckats rationalisera bort. Pennan kanske är en ledtråd om vem hon är... För jag nämnde så sent som igår den lilla berätterskan i mig och började fundera över hur den aspekten förhåller sig till resten av persongalleriet och om det är någon som jag glömt att ta hand om. Drömmen tipsar nog om att jag är på rätt spår där.


23 juli 2014, 13:23
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Tack för input, hur som helst! Hade nog inte kommit på detta om jag inte hade behövt beskriva det lite närmare. Nu blev drömmen meningsfull för mig. Jag har en liten borglömd berätterska att vårda som jag just återfört till livet mot alla odds. Jag har hittat tillbaka till mer barnsligt fantasifulla perspektiv på saker och ting och vill inte tappa den biten igen.


23 juli 2014, 13:30
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Mnjäe... Det tror jag inte.


:lol: *host* :P

Incognita skrev:
Varför i hela fridens namn skulle jag behöva en så komplicerad omskrivning av något så elementärt?


Det var det första jag tänkte på när jag läste orden "blyertspenna" och "katharsis" och tyckte självklart att det var en möjlig tolkning (bland många andra möjliga tolkningar). Jag ser varken drömmar eller deras uttydningar som ens i närheten av absoluta.


24 juli 2014, 04:10
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en massa igårnatt:
Först var jag ute i en mossbelupen skog tillsammans med en grupp småtokiga portföljbärare som gillade att stå väldigt nära träd och skjuta på dem med revolver. Det var en väldigt vacker skog [typ John Bauer], men jag blev lite irriterad på allt skjutande.

I nästföljande dröm hade jag startat företag tillsammans med en man och två kvinnor och vi hade möte om att arbetet gick för långsamt. Vi kom fram till att det behövdes fler som kunde använda DromEd och den andra mannen och jag satte igång att lära kvinnorna (som jag tror egentligen tillhörde marknadsavdelningen). Den kvinna som jag skulle lära upp satte sig ganska snart i mitt knä och vi började kela mer än arbeta, vilket kanske var den egentliga anledningen till att arbetet gick så långsamt.

I nästa dröm skulle brorsan och jag bygga gigantiska system av något slag i lego och vi hade redan byggt jättelika strukturer som fyllde hela huset, bland annat i form av olika typer av arbetsfordon. Lite senare lämnade vi huset där vi arbetade och tog oss fram genom korridorer och ramper som låg i en mystisk halvdager. Två kvinnor följde efter oss på visst avstånd och jag hörde dem säga: "Han är ju... jag förstår inte!" Jag var lite nyfiken på vilka de var.


28 juli 2014, 03:35
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har tamigfan glömt vad jag drömde härom natten fast jag specifikt skulle memorera allt!
Något om en patient vi haft iaf. och allt utspelade sig i väldigt symboliska miljöer i egenskap av mina barndomslandskap.
Men nu är det borta.


26 augusti 2014, 02:15
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag åkte till Kina på ett busstak.


4 september 2014, 22:42
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde på polska! Visserligen kan det delvis förklaras av att jag drömde att jag var i Krakow och försökte ta reda på när ett evenemang skulle vara (klockan 2 idag), men jag drömde på polska. Synd att jag vaknade, skulle ha velat gå på den bokdiskussionen.


5 september 2014, 11:20
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en vääääldigt het dröm om en kanadensisk professor jag känner. :oops:


5 september 2014, 21:38
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mitt drömlandskap var väldigt Kanadafokuserat får 1 år sedan. För 2 år sedan var det Ungern som gällde. Nu verkar det vara Kina.


5 september 2014, 21:51
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag tjuvlyssnade på en konversation mellan två personer som skulle gå på bio, men det var något problem med logistiken på så sätt att de var tvungna att snabbt förflytta sig från en biograf till en annan för att kunna se hela filmen. Det hade kunnat lösas om de bara kunde se det som refererades till som "bilden", men de hade glömt att göra det. Själv satt jag vid ett bord bredvid och studerade ingående en uppsättning Ahlgrens bilar som jag placerat i en liten degel. Det var något viktigt som skulle göras med dessa bilar; det var något problem som skulle lösas, men istället började jag äta upp dem.


6 september 2014, 02:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.